Formális keretek között is nőhet a Twitter befolyása az amerikai politikai és gazdasági életre, mert pénteken jóváhagyták a mikroblog-szolgáltató vállalat első lobbistájának kinevezését.
Az Egyesült Államokban ugyanis az az ugyan nem hibátlanul működő, de azért a hazai szabályozásnál mégis jóval szerencsésebb megoldás működik, hogy a vállalatoknak regisztrálniuk kell a lobbistáikat, akik csak ezek után találkozhatnak politikusokkal. Ráadásul ezeket a találkozókat nyilván is tartják, úgyhogy lehet tudni, hogy egy képviselő kivel és hányszor találkozott. Sőt, még a kifizetett támogatások összegét is regisztrálják.
Az idén hétéves Twitternél nagyobb hangsúlyt akarnak fektetni a kongresszussal való együttműködésre, és olyan kérdések képviselésére, mint a szólásszabadság az interneten, a kormányzati megfigyelésekkel kapcsolatos fenntartások és a szerzői jogok ügye.
A nagy techcégeknek amúgy szinte mind van már lobbistája Washingtonban, a Microsoft mellett a Facebook és a Google emberei is rendszeresen fordulnak meg képviselők irodáiban.. Azt is tudni lehet, hogy a Microsoft összesen 2.2 millió dollárt fizetett ki politikusoknak 2012-ben, míg a Facebook csak 277 ezret.