Szakszervezeti provokációként látja a BKK a mai forgalomlassító tiltakozást

közlekedés

Kedd délután tucatnyi aktivista bénította meg órákra a buszforgalmat a Blaha Lujza tér környékén, amikor az elsőajtós felszállás rendszere elleni tiltakozásként egyesével áfás számlára kértek jegyet a buszsofőröktől.

A BKK közleményében ítélte provokációnak az akciót, nem is alaptalanul, mivel a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége és a Dolgozói Akció Centrum közös akciója olyan buszjáraton zajlott, amelyiken nem is működik elsőajtós felszállás.

Mint a BKK honlapjára is felkerült közleményben írják, a járművezetők általi jegyértékesítés tucatnyi vonalon már 1998 óta jól működik Budapesten, 2013 végére pedig kiterjesztettük minden busz- és trolivonalra. A járművezetőnél váltott jegy 100 forinttal drágább, hogy csak azok vegyenek ott jegyet, akik máshol nem tudtak.

A mindennapi gyakorlatban sem az összes értékesítés 1 %-át jelentő járművezetői jegyárusítás, sem az (egyébként ma feltartott 7-es buszokon be sem vezetett) elsőajtós felszállási rend nem okoz menetrendi késéseket vagy egyéb más jelentős problémát Budapest közlekedésében.

És mint írják, sajnos a járműveken történő jegyértékesítést sokan az elsőajtós felszállási renddel hozzák összefüggésbe.

Ők amúgy műr korábban kezdeményezték a jogalkotónál, hogy kapjanak a járművezetők mentességet az áfás számla adása alól, és aki kéri, utólag, postán kaphasson számlát. A buszokon a járművezetők könnyebb munkavégzését segítő fejlesztéseket (jobb megvilágítás, stb.) a BKV folyamatosan végzi, ezen költségeit a BKK megtéríti. Számos busztípuson ezeket a munkákat az üzemeltető már elvégezte.

Kapcsolódó cikkek