Javulhat a négynapos iskolai héttől a gyerekek teljesítménye?

oktatás

A Georgia és Montana államok egyetemeinek kutatói fogtak össze, és vizsgálták meg, hogyan teljesítenek negyedikesek és ötödikesek olvasási és matematikai feladatokban, ha csak négy napos iskolahétre épülő oktatásban vesznek részt.

És eredményeik szerint sokkal, érezhető, jelentős különbség volt kimutatható, igaz, csak az ötödikesek matematikatudásában. Az olvasási eredményekben nem igazán volt változás.

A kutatók szerint így most bizonyítékot találtak arra, hogy a négynapos tanhét nem csak olcsóbb lenne, hanem hatékonyabb is. Az Egyesült Államok pár államában, Coloradóban, Új-Mexikóban és Wyomingban már el is indult a kísérletezés a négynapos hetekkel.

Arról folyik még szakmai vita, hogy mi a hasznosabb a gyerekeknek, az öt, de rövidebb, vagy a négy, de hosszabb nap. Abban egyetértés van viszont, hogy az egy munkanapra eső szabadnap segíthet abban, hogy a gyerekek hivatalos ügyeiket, például egy fogorvosi látogatást ezen a napon intézzenek, és így kevesebbet hiányozzanak az iskolából.

Arról viszont nem sok szó esett, hogy mindez hogyan érinti a szülőket, és hogy ők hogyan tudják megoldani, hogy a hétvégén kívül még egy napra kezdeni kell valamit a gyerekükkel. (Independent)