Alig valamivel lesz korszerűbb a 3-as metró a felújítás után, mint amikor 1976-ban átadták az első szakaszt: új liftek a babakocsisoknak és kerekesszékeseknek csak bizonyos kéregállomásokon lesznek, a mélyállomásokon elvétve, ahogy mozgólépcsők is csak bizonyos kéregállomáson épülnek ki, máshol marad a hetvenes évek nagyvárosi sportja, a lépcsőzés.
Liftek lesznek az Újpest-Központ, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Lehel tér, Nyugati pályaudvaron, Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, Nagyvárad tér, Népliget és Határ út állomásokon. Új mozgólépcsők lesznek: Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Dózsa György út, Lehel tér, Nagyvárad tér, Ecseri út állomásokon.
Döntött ugyanis a Fővárosi Közgyűlés a metrófelújítás projektjéről, amit ezzel a műszaki tartalommal 137,5 milliárd forintra taksáltak. A felújítás finanszírozását az EU-tól várja az állam, de mivel semmiféle fejlesztés nincs a projektben a minimális akadálymentesítésen túl, kérdéses, hogy mennyi, eredetileg fejlesztésre szánt pénzt akar majd Brüsszel erre a beruházásra adni.
Nem döntött viszont a metrópótló buszok sorsáról, amivel majd a napi 300-350 ezer utast kell szállítani az egész vonal lezárásával járó munkák alatt. Ebben pedig már lefolytatott két buszvásárlós tendert a BKV, ám azt állami részről megfúrták - pontosabban hirtelen, magyarázat nélkül lekerült a napirendről két hónappal ezelőtt, és a mostani Közgyűlésen sem került elő a kérdés.
Úgy tudjuk, a vita abban van, hogy az állam inkább a kiszervezést propagálná (azaz a buszokat külső vállalkozók hoznák, a város csak a szolgáltatást vásárolja meg), míg a főpolgármester új buszok vásárlását szeretné elérni, hogy ezzel a BKV-t hozza helyzetbe (ezért vett volna a BKV 150 Solarist és PKD-buszt a visszavont tenderen). Előbbi megoldás mellett szól, hogy akár olcsóbb is lehet, hiszen a külsős cégek olcsóbban tudnak dolgozni, mint a kevésbé áramvonalasan működő BKV.
Tarlós István főpolgármester és Orbán Viktor hétfőn egyeztetett egymással, ezek szerint nem jutottak dűlőre, az előterjesztés ugyanis nem készült el szerdára.