A kiemelt sportesemények és az ismeretterjesztő új M5 csatorna elindításának nem várt költségeivel indokolta a közmédia a Népszabadságnak, hogy miért kellett pótlólagosan kiigazítani az így is horribilis, 77,7 milliárd forintos éves büdzsét.
Most tehát az NMHH által kipótolt összeggel 84,7 milliárdból készülnek a közmédia műsorai.
A jelenség mögött ráadásul van egy furcsaság is: a közmédia folyamatos létszámleépítéseket jelent be, tehát az elszálló költségek mellett igyekeznek a bérköltségeken is faragni, de ez valamiért nem sikerül.
„de ezzel is csak néhány százmillió forintot tud fogni a béreken, miközben már alig van szakember, aki műsorokat készít. De nem is kellenek, mert az MTVA egyre több műsort rendel külső gyártó cégektől”
– írja a lap.
A külsős cégek közül kiemelkedőek, milliárdos nagyságrendben kapnak megrendelést Kálomista Gábor és Halkó Gabriella érdekeltségei, de az új csatorna, az M5 is ilyen külsős kifizetőhelynek számít a lap szerint:
„Eddig 2,5 milliárd forintért rendeltek rá műsort külsős beszállítóktól”
– írja a Népszabadság, amely részletesen átveszi, kik és milyen műsorokkal gazdagítják az új csatornát. (Népszabadság)