12,5 milliárd forintjába került az adófizetőknek az Európai Uniónak az a 365 telepített és 160 mobil traffipax, amelyek telepítésétől a halálos kimenetelű és a személyi sérüléssel járó közúti balesetek számának csökkenését remélte a rendőrség. Ez az első év statisztikái alapján nem, vagy csak részben jött be.
A statisztikák alapján amúgy a halálos balesetek száma 2007-2012 között folyamatosan csökkent, 2013-ban viszont megtört a trend.
A Vezess.hu által kikért statisztikákból az is kiderült, hogy bár a rendszer elméletben tucatnyi más szabálysértés lefülelésére is alkalmas lenne, ezek miatt századannyi bírságot se szabtak ki, mint gyorshajtás miatt. Pedig a kamerákkal elméletileg még az övhasználatot is ellenőrizni lehetne, de erről a rendőrség hamar letett. Az április 5-én beüzemelt rendszerről először júliusban adott ki adatokat a rendőrség, azokból kiderült, hogy az addig kiszabott ~nyolcvanezer bírságból nyolcat (8) szabtak ki leállósáv jogtalan használata miatt, de a piroson áthajtók közül is csak 36-ot büntettek meg. (Via Vezess.hu)