A T-Systems azt állítja, kötelessége volt feljelentést tenni, mert „egy adott szintet elért az esemény”

idióta rekordok

A T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni a BKK online jegyértékesítési rendszerét ért támadás miatt.

A közös közleményükben a T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ azt írta:„A T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systems Magyarországnak - szigorú belső protokollja szerint - az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni. Ebben az esetben sem tehetett mást.”

Felmerül a kérdés, mi lehetett az a szint annál a T-Systemsnél, ami elvileg kifejezetten támogatja az etikus hackelést, és ami nemrég még a hackerek ellen védtelen dolgozókat gúnyoló reklámmal nyomult? Talán az 50 forintos hackelés, ami miatt otthonról kellett elhurcolni a 18 éves fiút, aki ezzel a levéllel szólt a BKK shop-nak:

Az is jó kérdés, hogy ezek szerint nem tudták-e, hogy a srác, aki írt nekik, jófejségből írt, és nem tudták, mi lesz, ha feljelentik? Azt gondolták, hogy az „ismeretlen tettes” nem egy etikus hacker, miközben látták, hogy ki írt?

A két cég mindenesetre hozzátette: „a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el”.

A bkk.hu egyébként továbbra sem érhető el, és ennek okáról a cég még mindig hallgat.

Kapcsolódó cikkek