A MÁV alaposan megnyirbálja a nemzetközi vonatok vendéglátó egységeit, ami feltehetően jelentős elbocsátásokkal jár majd, hiszem a büfékocsik személyzete és a vendéglátó kiszolgálók esetében nem életszerű, hogy más vasutas beosztásban kapjanak helyet.
Az Index ír arról, hogy a kilátásba helyezett sztrájk nem valósult meg, de ettől még elég zord a hangulat a társaságnál és a szakszervezeteknél.
A MÁV azt nyilatkozta, hogy mivel a felszolgálók és szakácsok felének van más vasutas végzettsége, az ő átirányításuk nem jelent gondot, a többieknek pedig irodaházi és gyári étterem-üzemeltetéssel foglalkozó vállalatok már ajánlottak munkát.
A változtatások közül a hálókocsik számának csökkentése a kevésbé meglepő, az illeszkedik a nemzetközi trendekhez, miután a vasút folyamatosan háttérbe szorul a repüléssel szemben. Az viszont egészen meghökkentő, mivel indokolta a MÁV az Indexnek a büfékocsik bezárását:
"A 2015. évben kezdődött migrációs válság azonban jelentősen visszavetette a szegmens eredményességét, ennek következtében a járatok addigi kihasználtsága erősen visszaesett"
Pontosabban nem fejtette ki a társaság, hogy milyen összefüggésre utalnak:
A migrációs válság, majd a nemzetközi terrorveszély az eredményesség alakulására és a járatok kihasználtságára gyakorolt negatív hatást"
(Index)