Összesen 92 millió dollárt sikerült összegyűjtenie egy peer-to-peer alapú autókölcsönző startupnak, a Turo-nak. A koncepció lényege, hogy bárkiből autókölcsönző válhat, egy online platformon keresztül kikölcsönözheti saját autóját valakinek, aki erre igényt tart.
A két legnagyobb befektető a Daimler és az SK Holding volt, mindketten 35-35 millió dollárral szálltak be. A San Francisco-i vállalat most Európába tervez terjeszkedni, miután felvásárolják a hasonló szolgáltatást nyújtó német Croove-ot, ami a Daimler alatt nőtt ki.
A Turónak idén eddig 4,03 millió feliratkozója volt, szemben a tavalyi 2,31 millióval. Összesen 171500 autót regisztráltak a rendszerében, míg tavaly ez a szám 121 ezer volt.
Mint az elemzések megjegyzik, a vállalat üzleti modellje számára a legnagyobb kihívás továbbra is a biztosítások kezelése, ezért nem üzemelnek például jelenleg New York államban. (Axios)