„Elég rosszul áll az M4-es autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz szénája, a megküldött dokumentáció 27 pontjában is magyarázatot kért az EB” – írja a 24.hu.
A lap a projekt támogatási kérelmére adott brüsszeli választ ismerteti, amely több ponton tesz fel kérdést a magyar félnek, amely uniós pénzből finanszírozná a beruházást.
A legnagyobb kérdés a pályaszakasszal az, mi kerül rajta bruttó 4,5 milliárd forintba, miközben sík vidéken vezet a nyomvonal. A magyar fél a 24 szerint azzal indokol, hogy sok hidat, és az árvíz ellen ellen töltést kell építeni.
A szakaszt az új nemzeti tőkésosztály érdekeltségei, a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft., illetve az A-Híd Zrt építheti. A tiszakécskei Duna Aszfaltot tartják az új Közgépnek, a cég Szíjj László és Varga Károly érdekeltsége, az M4-es gyorsforgalmi út más szakaszainak megépítésére is sikeresen pályáztak.
Brüsszel szerint megkérdőjelezi a beruházás volumenét az is, hogy a román oldalon egyelőre nem látni, mikor folytatódik az autópályaépítés, az ugyanis elakadt, és az alacsony forgalom sem indokolja a 2x2 sávot.
A 24.hu szerint Brüsszel az M35-ös autópálya Berettyóújfaluig és az M4-es autópálya országhatárhoz történő két szakaszát vizsgálja.
Arról itt írtunk részletesen, mi a helyzet az M4-es igazán fontos szakaszaival.