Hétfőn számoltunk be arról, hogy kérte, kedden pedig az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint meg is kapta a csődvédelmet az Ikarus Egyedi Kft.
Mint a közlemény fogalmaz, a vállalat fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért. A kormány a céget - annak kérésével összhangban - stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette.
„A döntéssel lehetővé válhat a cég vagyona, a felhalmozott termelőeszközök, készletek és tudás egyben tartása. A hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekként tekint, de ezt továbbra is piaci és nem állami szereplők tevékenységére támaszkodva kívánja elérni. Változatlan cél, hogy Magyarországon olyan buszok készüljenek, amelyek hazai hozzáadott értéke magas, és amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek.”
– írja a minisztérium.
Mint korábban megírtuk, a cég nem tudta határidőre teljesíteni 180 db csuklós busz legyártását, mindössze 9-10 darab készült el a Budapestre szánt magyar csuklós buszokból, és a többi megrendelés (elektromos midi buszok, szóló buszok) teljesítésével is gondok vannak. A csuklós buszok legyártására a cég 5,9 milliárdos hitelt vett fel az MKB banktól.
Arról, hogy az elmúlt 30 évben hogyan öregedtek el a budapesti autóbuszok, és miért nem talált megoldást a fővárosi és állami vezetés a helyzet rendezésére, itt írtunk bővebben.
Az IEAG minden kormányzati hátszél ellenére kudarcot vallott 180 csuklós busz legyártásával. Most arra kérik a kormányt, minősítse a céget kiemelt gazdálkodó szervezetnek, és állítsa talpra ismét.
Tarlós István főpolgármester támogatja a protekcionizmust, de azt kéri, hogy az árkülönbözetet és a magyar gyártó által jelentett kockázatokat valahogy kompenzálja Budapestnek az állam.
A Modulo C68E már egy ideje nem üzemképes, most inkább ideiglenesen le is mondtak róla.