Miután a Zoom.hu megírta, hogy egy újabb business jet-tel bővült a magyar légierő, a Magyar Honvédség közleményben ismerte el a vásárlást péntek délután. A korábban beszerzett két Airbus A319-es és az új szerzeményhez hasonló Dassault Falcon 7x érkezéséről hosszan számolt be a honvedelem.hu, de az utóbbinál csak azután vallották be a vásárlást, hogy azt a lap megírta.
A repülők februári kecskeméti bemutatóján Simicskó István akkori hadügyminiszter még azt mondta: „a most beszerzett Airbus A319-esek nem kormánygépek, feladatuk a csapatszállítás, polgári személyek evakuálása és sebesültszállítás.” Lázár János akkori Miniszterelnökséget vezető miniszter is azt mondta, Simicskó mandátuma nem kormánygépek beszerzésére szól, hanem „a légi szállító képesség helyreállítására”.
A Honvédelmi Minisztérium nem hajlandó elárulni, hogy Orbánon kívül, akit már sokat láttak a gépből kilépni, ki használja azt a három repülőgépet, amiket a Magyar Honvédség és a minisztérium leghatározottabb állítása szerint nem kormánygépnek vettek.
Most Havasi Bertalan, Orbán sajtófőnöke az RTL Klub Híradójának megerősítette, hogy korábban többször utazott magántulajdonú repülőgéppel a miniszterelnök, de nem bérelt akkor sem, azóta pedig, hogy a honvédség új gépeket vett, már azokkal repül.
Az, hogy a két private jet a honvédségé, meg hogy légierőnek hívják ezeket, alkalmas arra, hogy eltitkolhassák, mennyi pénz ment el ezeken.
Annyira katonai a gép, hogy polgári lajtsromszámmal rendelkezik.
Mert még a végén kiderülne, hogy a "szállítógépnek" mondott Airbusok és a "futárgépnek" füllentett Falcon X valójában kormányzati protokollgépek.