„Konzultálni hívtak, bejelentést kaptunk. A fővárosi közlekedési helyzettel kapcsolatos konzultációra hívtak minket a fővárosi önkormányzat Klímaügyi-, Városfejlesztési- és Közlekedési Bizottságának mai ülésére, de konzultáció helyett a főpolgármester döntéseiről tájékoztattak minket és a bizottság tagjait” - írta a Magyar Kerékpárosklub a főpolgármester csütörtöki előadása után.
Pedig az itt bejelentett változtatások a körúti bringasávot is érintik: A Ferenc körút és az Üllői út kereszteződésében a József körút irányába most vezető 2x1 forgalmi sáv helyett 2x2 forgalmi sávot jelölnek ki, a Blaha Lujza tér felé vezető bringasáv 1 méteresre szűkül. A mostanival ellentétben nyitott kerékpársáv lesz, amire a nagyobb járművek rálóghatnak. Ez a beavatkozás nem ideiglenes. Ugyanakkor a Kerékpárosklub szerint fizikai terelőelem nélkül a 2x2 sávon érkező autóvezetők egy része nem fog visszasorolni az egy sávossá való József körúton, hanem a biciklisávon megy majd tovább.
A Kerékpárosklub nem érti, hogy „miért a kerékpározást és a közösségi közlekedést fejlesztik vissza a Nagykörúton az autós közlekedés kedvéért, miközben a bringasávnak köszönhetően növekszik a kerékpárral közlekedők száma, a többség pedig villamossal jár”. Megjegyezték, hogy az együttműködési megállapodásuk ellenére a főváros velük nem, csak az Autóklubbal egyeztetett „a fenntartható közlekedési módoknak hátrányos intézkedésekről”. Ezért új együttműködési megállapodást akarnak kötni a városvezetéssel.