A közösségi média a kampány egyik kiemelt terepévé vált, amit az is elég jól jelez, hogy pártok, politikusok és a politikai tömbökhöz köthető szervezetek és influenszerek mekkora összegeket költöttek az ellenzéki előválasztás előtt arra, hogy Facebookon, Youtube-on, Instagramon vagy akár a Tiktokon hirdessék magukat. A Facebook összegzéséből pedig elég jó képet alkothatunk arról, hogyan zajlik a kampány az online térben.
A kormánypárti és ellenzéki politikusok és furcsa, politikához csapódott, de pártokhoz hivatalosan nem kötődő figurák együtt bőven százmilliós nagyságrendben hirdették magukat Facebookon az előválasztás előtti hónapokban. Viszont a nagy Facebook-költést nem igazán sikerült győzelemre váltani: Karácsony Gergely háromszor annyiért hirdetett ezen a felületen, mint Dobrev Klára, Márki-Zay Péter pedig mindkettőjükhöz képest elenyésző költekezéssel futott be harmadiknak. Az ellenzéki pártok és politikusok mellett viszont a Fidesz és a kormány kommunikációs gépezetébe beépülő influenszerek és fura “híroldalak” is öntötték a pénzt a Facebook-hirdetésekbe az előválasztás alatt. Megnéztük, ki mennyiért és hogyan hirdetett az első forduló előtt a legnagyobb közösségi médiában.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?How do you do fellow kereszténykonzervatívok?
Visszamenőleg oldja meg a kormány a leginkább rászoruló adósok problémáját, nagyjából 20 milliárdot rakva át a zsebükbe a bankoktól. A moratóriumot viszont gazdasági megfontolások helyett inkább politikai szempontok szerint sikerült meghosszabbítani.
Igyekeztünk komolyan venni Orbán Viktort, és komoly gazdaságpolitikai lépésnek értelmezni azt, hogy akár 580 milliárd forint adót fizetne vissza a gyereket nevelőknek. De akárhogy is nézzük, nagyon választási trükknek tűnik.
Szántó Miklós válasza Baló György kérdésére elképesztően vicces.
Nemzetközi szakértők szerint idén tavasszal kétszer is hozzáfértek az egykor az MSZP-ben is politizáló Páva telefonjához a támadók.