A múlt héten a legtöbbet a Fidesz, a Gattyán-párt és Márki-Zay Péter oldalára költöttek. Miután az előző héten nem kapott semmit, visszatért az Aktuális is, ami az A kopasz oszt-ot is készítő Filep Dávid projektje. (Lehetséges, hogy helyette inkább a Tiktokon hirdetik, a kínai platformról viszont nem lehet adatokat kinyerni.)
A hirdetőknél is maradt a totális fideszes fölény: a Megafon, a Mediaworks, a Fidesz és még Gattyán pártja is többet költött, mint Márki-Zay Péter. Csak a fideszes média több mint 60 milliót elhirdetett a héten.
A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon, a Fidesz és a kormány. Érdekesség, hogy Márki-Zay túl van a 100 millión, annyit költött el mint a Momentum összesen, de az ellenzéki Megafonnak szánt Erősítő is elköltött 100 milliót.
A fideszes kétharmad nincs veszélyben:
Az egyesült ellenzék lendülete kicsit megtorpant, megint szakadnak le a kormányoldaltól, az egyéb ellenzéki pártok (amik alá nem túl igazságosan a Mi Hazánktól az MKKP-n át a mikropártokig mindenkit besoroltunk) viszont jönnek fel, főleg Gattyánnak, kisebb részben a Mi Hazánknak hála.
A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
A megafonosok összesen majdnem 780 milliót hirdettek el, az összes, kormánypárti kifizetés pedig már 2,5 milliárd forint. És ez csak töredéke lehet a valójában elkampányolt összegeknek.
És a kampány csak ezen a héten indul el hivatalosan.
Már Márki-Zay is tömi a Facebookot rendesen, de az ellenzéki miniszterelnök-jelölt politikai hirdetésben a Fidesz és a Megafon nyomába sem ér. Szegény Filep Dávid viszont a héten nem kapott támogatást.