A múlt héten a legtöbbet két megafonos oldalra és a Gattyán-pártra költöttek, de több fideszes lap (Magyar Nemzet, Origo, Ripost) is belelendült a hirdetésbe.
A hirdetőknél is maradt a totális fideszes fölény, sőt megtöbbszörözték a költéseiket, csak a Megafon és az Aktuális Média 80 milliót költött el, de a Mediaworks is elvert 40 milliót. A kormányoldal egy hét alatt összesen közel 150 milliót fizetett a Facebooknak.
A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon (ami az Aktuálissal együtt már majdnem 1 milliárdot hirdetett el), a Fidesz és a kormány.
A fideszes kétharmad továbbra sincs veszélyben, a kormányoldal már 3 milliárd forintot hirdetett el.
Az elmúlt hét minden oldalon rekordköltéseket hozott, de a kormányoldal így is 2,5-szer annyit költött, mint az ellenzék.
A Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével megnézheted, hogy a politikai szereplők mi alapján céloznak téged a Facebookon. Ha Chrome böngésződ van, itt tudod telepíteni, ha a Firefoxot használod, akkor pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphatsz.
A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
A megafonosok összesen majdnem 780 milliót hirdettek el, az összes, kormánypárti kifizetés pedig már 2,5 milliárd forint. És ez csak töredéke lehet a valójában elkampányolt összegeknek.
És a kampány csak ezen a héten indul el hivatalosan.
Gattyán György pártja is belehúzott a reklámozásba.