A múlt héten a legtöbbet a megafonos Aktuálisra költöttek, de minden megafonos lenyomta Márki-Zay Péter oldalát.
A hirdetőknél is maradt a totális fideszes fölény, sőt,még többet költöttek, csak a Megafon és az Aktuális Média 95 milliót költött el, de a Mediaworks is jön fel, már 50 millióért hirdetnek egy hét alatt.
A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon – ami az ahhoz szorosan kötődő Aktuálissal együtt már több mint 1 milliárdot hirdetett el –, utána jön a Fidesz és a kormány.
A fideszes kétharmad megtört, a kormányoldal 3,2 milliárd forintot hirdetett el, de az ellenzék is 1,8-at.
Az elmúlt hét minden oldalon rekordköltéseket hozott, de a kormányoldal magasan vezet. A kormányoldal egy hét alatt összesen közel negyedmilliárd forintot fizetett a Facebooknak.
Az ellenzék a rekordköltéseivel azt hirdette, hogy Orbán kitart Putyin mellett, és leállhat a paksi bővítés, a kormányoldal pedig azt, hogy az ellenzék háborúpárti, és azt akarja, hogy ne jöjjön orosz gáz.
Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.
A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
A megafonosok összesen majdnem 780 milliót hirdettek el, az összes, kormánypárti kifizetés pedig már 2,5 milliárd forint. És ez csak töredéke lehet a valójában elkampányolt összegeknek.
És a kampány csak ezen a héten indul el hivatalosan.
Gattyán György pártja is belehúzott a reklámozásba.