A múlt héten csodák csodájára a legtöbbet két ellenzéki oldalra költöttek, az Erősítőre és az Ez Van-ra, összesen több mint 60 millió ment el rájuk. Persze látható, hogy a megafonosok együtt nagyobbat mentek, főleg az Aktuálissal együtt, pedig az első ötbe egyedül az a fideszes projekt fért be.
A hirdetőket megnézve viszont látható a totális fideszes fölény, a Megafonra és az Aktuálisra együtt elment 100 millió forint, és már a Mediaworks is több mint 50 millió forintért hirdet hetente.
A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon – ami az ahhoz szorosan kötődő Aktuálissal együtt már több mint 1 milliárdot hirdetett el, de ezen a héten talán már egyedül is 1 milliárd forint fölött lesz –, utána jön a Fidesz és a kormány.
Összességében még mindig jóval többet költött a kormányoldal, mint mindenki más összesen.
Az elmúlt hét újra minden oldalon rekordköltéseket hozott, és bár a kormányoldal magasan vezet, és továbbra is többet költ, mint mindenki más, zárkózik fel az ellenzék is.
Az ellenzék továbbra is főleg azt hirdette, hogy Orbánék lopnak és putyinisták, a kormányoldal pedig azt, hogy az ellenzék háborúpárti, és azt akarja, hogy ne jöjjön orosz gáz.
Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.
A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
A megafonosok összesen majdnem 780 milliót hirdettek el, az összes, kormánypárti kifizetés pedig már 2,5 milliárd forint. És ez csak töredéke lehet a valójában elkampányolt összegeknek.
Csak a megafonosokra elment már több mint egymilliárd forint. De az ellenzék sem hirdetett még soha ennyiért.