A választás után a kampány előtti szintre, 75-90 százalékkal csökkent minden Facebook-oldal hirdetése, de lehetséges, hogy a következő héten ennél is nagyobb visszaesésre számíthatunk, hiszen ezek között lehetnek olyan összegek, amik csak átcsúsztak a választás utáni napokra is.
A hirdetőknél ugyanez látható, leginkább a Megafon húzta meg a kéziféket.
A Megafon zárt az élen, 1,1 milliárd forinttal, és végül a Fidesz is több mint 900 milliót tapsolt el, de azt ellenzéki EzaLényeg is átlépte a félmilliárd forintot.
Összességében jóval többet költött a kormányoldal, mint mindenki más, 4,5 milliárd forintot költöttek el, míg az ellenzék a 3 év alatt majdnem 2,6 milliárdot.
Az alábbi ábrán látható, mennyire a kampányról szólnak a facebookos költések, a pártpolitikaiak mellett még az NGO-ké is.
Ehhez képest az Állami Számvevőszék már korábban arra jutott, hogy ők csak azt ellenőrizhetik, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek (holott maga a Facebook is azt állítja, hogy azok). Az ÁSZ szerint rég jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de erre „egyetlen párt vagy civil szervezet sem reagált”.
Az ellenzék 40, a fideszes oldal 90 millióból hozta le a kampány utáni hetet.
A kampányköltések adatai egy helyen a 444 választási mellékletében.
Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.
A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
A megafonosok összesen majdnem 780 milliót hirdettek el, az összes, kormánypárti kifizetés pedig már 2,5 milliárd forint. És ez csak töredéke lehet a valójában elkampányolt összegeknek.
A választás éjjeléig a fideszesek és az ellenzékiek is rekord sok pénzt vertek el online.
Nem találtak szabálytalanságot a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon többért hirdetett, mint amennyiért összesen lehetett volna.