A közösségi médiát kormánypropagandával teleharsogó Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft. bevételei a 2020-as 139,5 millió forintról 2021-ben 2,4 milliárdra nőttek, írja az Rtl.hu. Tavaly a társaság mérlegfőösszege 956,3 millió forint volt,
emellett 557,09 millió adózott nyereséget termeltek. A Megafon Központot Kovács István, az Alapjogok Központ stratégiai igazgatója hozta létre, hogy felépítsenek fiatalos kormánypárti megmondóembereket. Mivel nonprofit szervezetről van szó, a nyereséget a vállalat eredménytartalékába vezették át. Szintén emiatt a Megafonnak adóznia sem kellett 2021-ben.
Azt állítják, jobboldali üzletemberek támogatásából működnek, akiknek a többsége állítólag állami megrendeléseket sem kapott soha. Ezt nem lehet ellenőrizni, hiszen anonim adták a támogatást. Csak Rákay Philip ismerte el, hogy ő támogatta a központot, ami azóta hirdeti a Facebook-posztjait. 2021 végére már több mint félmilliárd forintot hirdettek el a Facebookon, a választásokra pedig 1,1 milliárdig jutottak el, miközben az Állami Számvevőszék a facebookos hirdetéseket nem tekintette politikai reklámnak. Ahogy arra számítani lehetett: a választás után szinte teljesen felszívódtak a magyar politikai költések a Facebookról.
A portál megemlíti, hogy a Megafon egyéb bevételei a 2020-as 139,5 millió forintról 2021-ben 2,4 milliárdra nőttek. Az anyagi jellegű ráfordításaik összesen 75,5 milliót tettek ki tavalyelőtt, míg tavaly már 1,43 milliárdot. A személyi jellegű költések 36,8 millióról 273 millióra nőttek.
A cég 2021-ben 2,34 milliárd forint támogatást kapott tevékenysége céljának megvalósításához.
A fideszes "véleményvezérek" posztjait támogató szervezet már több pénzt költött a Facebookon, mint a kormány vagy a kormánypárt.
A választás éjjeléig a fideszesek és az ellenzékiek is rekord sok pénzt vertek el online.
Nem találtak szabálytalanságot a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon többért hirdetett, mint amennyiért összesen lehetett volna.