Címlapkép: Fortepan/Urbán Tamás
A múlt héten megjöttek az első augusztusi rezsiszámlák, rajtuk a már versenypiaci áron számolt gáz- és áramárakkal, komoly fejtörést okozva sok lakossági fogyasztónak. De nemcsak a lakossági fogyasztókat lepte meg a legutóbbi rezsiszámla, hanem sok vállalkozást, köztük nagyon sok vendéglátóst is. Nagy port kavart például a szegedi pizzéria Facebook bejegyzése, miszerint a korábbi 250-300 ezer forint helyett már 2,3 millió forintot kellene fizetniük a gázért egy hónapra. Amikor arra kértük az olvasóinkat, hogy küldjék el az augusztusi számláikat, pár vendéglátós is elküldte, mit kapott az MVM-től, hasonló tapasztalatokkal.
Az éttermek, kávézók, pizzériák, kocsmák tulajdonosai és üzletvezetői, akikkel beszéltünk, teljesen elszabadult árakról, fenntarthatatlan költségekről, felbontott vagy újra nem kötött gázszerződésekről és teljes kilátástalanságról számoltak be, amikor igyekeztünk utánajárni, hogyan éli meg az energiaárak meredek emelkedését a covid-válságból épphogy kikecmergő szektor.
Ahogy már az előbb is utaltam rá, az augusztusi számlákkal sok éttermet, kocsmát és más vendéglátó egységet ért meglepetés: a rezsi nagyjából a tízszeresére ugrott az eddigihez képest. A már emlegetett szegedi pizzéria gázszolgáltatója egyoldalúan felmondta az addig nagyjából havi 300 ezer forintról szóló gázszámlát, és 2,3 millió forintért kínálja helyette a gázt. Egy budapesti kocsma üzemeltetője hasonló növekedést tapasztalt a villanyszámláján: az eddigi, megközelítőleg 180 ezer forint helyett 900 ezer forintot kellene fizetnie a az áramért.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?A 444 által megkérdezett szakértő szerint reklamálni kell az MVM-nél, ha nagyon kicsi fogyasztásra is kivetették a piaci árat.
Nem bírják a költségeket.
Nagyon hiányzik a munkaerő az éttermekből, bárokból, de sok magyar vendéglátós a járvány ideje alatt arra jutott, egyszerűen jobb az élete, mióta kényszerűségből más munkát választott.