Száraz István cége, a Frank Digital Kft. nyerte a Matolcsy György által vezetett Magyar Nemzeti Bank 3,3 milliárd forintos kommunikációs megatenderét, írja az RTL.hu, így továbbra is ők látják el a jegybank kommunikációs feladatait. Száraz - aki közeli barátja a jegybankelnök fiának, Matolcsy Ádámnak - már évek óta befutó az intézmény kommunikációs pályázatain,
az elmúlt négy évben sorra ő nyeri ugyanezt a tendert. A hivatalos összegző szerint a közbeszerzésen egy másik cég, az Ördögh László és Drozsnyik Dávid tulajdonában lévő Graphasel Design Studio Kft. is indult, de az ajánlatuk már a startvonalnál elbukott.
Szárazék mostantól minimum újabb egy évig látják el az MNB kommunikációs feladatait - az indoklás szerint azért, mert jól ráéreztek a jegybank eddig követett kommunikációs stílusára - de ha a keretösszeget nem merítik ki, a szerződés legfeljebb 2024. december 31-ig meghosszabbítható.
A hír, hogy Száraz István cége hárommilliárdért intézheti a Nemzeti Bank kommunikációját a Vs.hu és az Origo tragikus történetét idézi fel.
Számos gazdasági csodának lehettünk tanúi az elmúlt 12 évben, de talán egy sem volt olyan extrém, olyan merész, olyan hivalkodó, mint a jegybankelnök fiának és barátainak mesés meggazdagodása.