A TikTok, a Twitter, a Facebook és az Instagram az EU tartalommoderálási törvényének a Digital Services Act (DSA) legszigorúbb szabályainak kell, hogy megfeleljenek 2023 nyarától. A havi 45 millió feletti aktív EU-felhasználóval rendelkező platformoknak és keresőmotoroknak 2023 nyarától kezdve sokrétű követelményrendszernek kell megfelelniük.
Ezeknek a nagy online platformoknak (VLOP) minden illegális tartalmat a lehető leggyorsabban el kell távolítaniuk, a lehető leghatékonyabban kell korlátozniuk a dezinformáció terjedését, a gyermekek és tinédzserek mentális egészségének megóvása érdekében pedig lépéseket kell tenniük. Mindezt az Európai Bizottság tervezi felügyelni. A platformoknak péntek éjfélig kell közölniük, hány európai felhasználóval rendelkeznek.
A Politico gyűjtése alapján a legnagyobb cégek, akikre vonatkoznak a szabályok:
Amennyiben a Bizottság elégedetlen lenne az eredményekkel - márpedig a nagy techcégek első körös dezinformációs riportjával nem volt túlságosan kielégítő -, a tervek szerint az adott vállalatot az éves globális bevételének hat százalékának befizetésére kötelezné.