Az illegális tartalmak eltávolítására, a dezinformáció elleni küzdelemre és a gyermekek védelmére szeretné ránevelni a techcégeket az Európai Bizottság

TECH

A TikTok, a Twitter, a Facebook és az Instagram az EU tartalommoderálási törvényének a Digital Services Act (DSA) legszigorúbb szabályainak kell, hogy megfeleljenek 2023 nyarától. A havi 45 millió feletti aktív EU-felhasználóval rendelkező platformoknak és keresőmotoroknak 2023 nyarától kezdve sokrétű követelményrendszernek kell megfelelniük.

Fotó: FERNANDO GUTIERREZ-JUAREZ/dpa Picture-Alliance via AFP

Ezeknek a nagy online platformoknak (VLOP) minden illegális tartalmat a lehető leggyorsabban el kell távolítaniuk, a lehető leghatékonyabban kell korlátozniuk a dezinformáció terjedését, a gyermekek és tinédzserek mentális egészségének megóvása érdekében pedig lépéseket kell tenniük. Mindezt az Európai Bizottság tervezi felügyelni. A platformoknak péntek éjfélig kell közölniük, hány európai felhasználóval rendelkeznek.

A Politico gyűjtése alapján a legnagyobb cégek, akikre vonatkoznak a szabályok:

  • Youtube
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Snapchat
  • Google
  • Wikipedia
  • Bing
  • Amazon
  • Satöbbi

Amennyiben a Bizottság elégedetlen lenne az eredményekkel - márpedig a nagy techcégek első körös dezinformációs riportjával nem volt túlságosan kielégítő -, a tervek szerint az adott vállalatot az éves globális bevételének hat százalékának befizetésére kötelezné.