Hiába élünk a kontinens közepén, egy finoman sivatagosodó országban, ahol éppen kiszáradóban van a második legnagyobb természetes tó, Magyarországon egyre több dolog zajlik hajókon. Azt pont nem tudni, hogy mi zajlott annak a 25 méter hosszú, újonnan 3 milliárd forintba kerülő jachtnak a fedélzetén, ami nem sokkal azután, hogy arrébb költöztették a kikötő benzinkútjától, egyszer csak kigyulladt Budapest közepén, de az biztos, hogy nem ellenzéki koalíciós tárgyalásokhoz használták.
A Balatonon az igazi vitorlázók már helyet sem kapnak a kikötőkben, mert a vízi parkolóhelyeket elektromos jachtok foglalták el. Olyan hajók, amik szinte sosem futnak ki a nyílt vízre, cserébe több szerződést írnak alá a fedélzetükön, mint a Nagy-Trianon palota Cotelle-termében, és több nyálkahártya megy tönkre a kabinjaikban, mint egy munkavédelmi előírásokat be nem tartó akkumulátorbontó telepen. Magára adó kormánytag pedig nem hagyhatja ki a lehetőséget, hogy egy Adria közepén ringatózó jachtról adjon ki olyan közleményeket, mintha az irodájában kuksolna.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?