Szeptember végére alig lesz ember, aki vezethetné a mozdonyokat, írja a Népszava.
A Volánnal együtt 57 ezer munkavállalót foglalkoztató két állami közlekedési társaság 4500 pozíciója betöltetlen, a legnagyobb hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében van. A menetrend csak túlórával tartható. A gond az, hogy az említett munkakörökben dolgozók többsége szeptember végére az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is kimeríti.
Kiskapu persze itt is van. Extra díjazás fejében száz órával növelhető a túlórakeret, de erre nem kötelezhető a munkavállaló.
Nem most éli a legjobb időszakát a vasúttársaság. A napokban a sajtóban üzent Lázár János, a közlekedésért is felelős miniszter a MÁV vezetésének azután, hogy súlyos műszaki problémák vannak a létfontosságú Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon. Augusztus elején tíz vasúti mellékvonalat zártak be, a működő vonalakon pedig sorozatosak a késések.
Szerinte az 1-es fővonalon „haváriahelyzet van”, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás másodlagos kérdés.
Augusztus 1-jétől autóbuszok szállítják az utasokat.
Hiába késik a vonat, egy szabály szerint ha az átalány-kártérítési igény nem éri el az 1000 forintot, a MÁV nem fizet.