Forgalomba helyezték az M6-os autópálya Bóly és Lippó közötti szakaszát. A hírt Pántya József útépítésekért felelős helyettes államtitkár jelentette be a sztráda bólyi csomópontjánál.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) április elején azt ígérte, hogy az M6-os utolsó, Bóly és a horvát határ közötti, nagyjából húsz kilométeres szakaszát két ütemben adják át a forgalomnak. A Bóly és Lippó közötti rész átadását május elejére ígérték, ez készült ma el.
Az utolsó, Lippó és az országhatár közötti szakaszt majd akkor adják át a forgalomnak, amikor a horvátok is elkészülnek az onnan Eszék és az ország belseje felé továbbvezető A5-össel (ez 2025 tavaszára várható). A hiányzó szakasz műszaki adásvétele egyébként lezárult már.
Az M6-os autópálya 20 kilométeres meghosszabbítása nettó 88,6 milliárd forintba került. A sztráda 300 méteres szakaszára 2023-ban gyorsított eljárású közbeszerzést kellett kiírni, mert egy tervezési hiba miatt 300 méter véletlenül kimaradt az eredeti pályázatból. A munkát a Strabag nyerte el 1,4 milliárd forintért, vagyis 1 méter autópálya az adófizetők 4,6 millió forintjába került.
A sokszor csak fantom-autópályaként emlegetett M6-os anomáliáiról ebben a cikkben írtunk bővebben.
(via MTI)
De az M6-os utolsó 20 kilométeréből most csak 13-at, a határig vezető utolsó szakasszal megvárják annak a horvátországi folytatását.
Az autópályák történetében talán sosem írtak ki közbeszerzést ilyen rövid szakaszra.
Folytatják az ország legértelmetlenebb autópályáját, pedig még az sem biztos, hogy a horvátok megépítik a másik felét. Óriási kiadások, csekély bevételek várhatók.