Megnyitott a Primark, kígyók sorok kígyóznak, az olcsóságba belekábult néptömegek úgy várják, hogy beléphessenek a Szentélybe, mintha nem lenne holnap, és még ma áldozniuk kéne a fogyasztás oltárán. Minél többet, annál jobb.
Tegyük hozzá: jelen gazdasági helyzetben teljesen természetes, hogy az ember árérzékennyé válik. Nem mindegy, mennyiért jutunk hozzá a zokninkhoz, sikerül-e olcsóbb napszemüveget vennünk, találunk-e pólót annyiért, amennyibe még az Aldiban se kerül - és közben lépést tudunk tartani az aktuális és nagyon gyorsan változó trendekkel, és önkifejezünk. Más kérdés, hogy ehhez miért van szükségünk tárgyakra.
Ne legyenek kétségeink, amit ennyire olcsón meg lehet venni, annak a minősége sem jobb a Deákné vásznánál, az alulárazás könnyelművé teszi az embert, a szakértők, jogvédők és aktivisták pedig nem hiába kongatják évek, évtizedek óta a vészharangot:
az olcsó ruhának ára van.Csak egy zoknit akartál, de az egyszer használatos műanyag zacskóban végül egy sor olyan csetresz landolt, amire semmi szükséged? Igen, így van ez kitalálva. Az egyik oldalon túlárazott, a többség által hozzá sem férhető termékek, amik kizárólag a fogyasztók kis rétegét célozzák. A másikon túlfogyasztás, kizsákmányoló ruhaipar, kiszolgáltatott nők tízezrei, tengerpartokon hesszelő ruhakupacok és szemétégetés.
Fast fashion vs. high fashion. Középút van egyáltalán? Vendégünk Pintér Klaudia tartalomgyártó, fenntarthatódivat-tiktokker.
Bővebben:
Ízelítő Pintér Klaudia tartalmaiból:
Javaslataid, ötleteid, meglátásaid várjuk a tyukol@444.hu címre! Podcastunk kéthetente jelentkezik új adással, és meghallgatható a 444 Spotify- és Apple-csatornáján is. Korábbi adásaink itt találhatók.
Illusztráció: Kiss Bence/444
Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.
Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.
Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.
A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.
Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.