Eljárást indít az Európai Bizottság az olcsó tömegtermékeket áruló kínai óriáscég, a Temu ellen illegális termékek online értékesítése miatt.
A Shein- és Amazon-rivális cég a „Vásárolj úgy, mint egy milliárdos” szlogennel hirdeti magát. Tavaly áprilisi indulásuk óta hihetetlenül gyorsan növekedtek az uniós piacon, a kozmetikumoktól a ruházaton és a műszaki cikkeken át a bútorokig, becslések szerint körülbelül százmillióan vásároltak az oldalról.
A Temunak áprilisban hetvenötmillió regisztrált felhasználója volt az EU-ban, szeptemberben már kilencvenkétmillió.
Az Európai Bizottság korábban már szankcionálta a céget replikák, gyógyszerek, bevizsgálatlan kozmetikumok és gyerekjátékok értékesítése miatt, azonban a termékek egy része akár pár napon belül újra megjelent az oldalon. A Temura márciusban rárepült a hazai Gazdasági Versenyhivatal is nem létező kedvezmények, pszichés nyomásgyakorlás és félrevezető üzenetek miatt, egy augusztusi vizsgálat pedig mérgező anyagokat talált egyes termékekben.
Üzleti modellek, a világot nyomorba taszító logisztikai bravúrok, kényszermunka, naponta akár tízezer (!) új termék egyetlen üzlet kínálatában. Mi az a fast fashion, hogyan működik, és mi vele a baj? A Tyúkól podcast adását ajánljuk a témában.
Címlap: JONATHAN RAA/NurPhoto via AFP (Guardian)
A Temu termékeit reklámozó magyar influenszereket is figyelmeztették, egyiküknek felszólító levelet küldtek.
Nahát.
A magyar piacra is betörő Primark a ruhaboltok saját márkás teje. Fast fashion, kézzel varrt flitterek, vér és verejték, variációk tudatosságra, és az ikonikus Doktor House adás, amiben valakit majdnem megölt a saját gatyája. Nyald meg a pólód, és megtudod, miből van: a textilipar bugyraiban kalandozunk a legújabb Tyúkólban.