Két bíráló levelet is kapott a Budapest-Belgrád projekt kínai kivitelezője a korábbi szerb építésügyi miniszterhelyettestől. Anita Dimoszki többek között az alkalmazott munkamódszerek hiányosságai miatt kritizálta a kivitelezőt - írta meg a Szegeder.
Dimoszki a szerb Forbesnak arról beszélt, hogy a CRIC-CCCC konzorcium alatt dolgozó Shandong vállalat sem szerb, sem kínai oldalról nem rendelkezik elégséges munkaerővel. Emellett a technikai háttere sem megfelelő, a projekthez szükséges infrastruktúra (például az aluljárók) pedig nem készült el a tervezett határidőre.
Dimoszki azt is mondta, hogy gyakran találkozott szakszerűtlenséggel és a biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásával. A Shandong azonban annak ellenére is ragaszkodott eredeti tervéhez, hogy megszegte a minőségi és munkavédelmi előírásokat. Dimoszki szerint a vállalat több alkalommal figyelmen kívül hagyta a felügyeleti szerv utasításait, ezzel veszélyeztetve a gazdasági stabilitást és a lakosság biztonságát.
A Budapest-Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszát eredetileg tavaly novemberben adták volna át, azonban az újvidéki vasútállomás előtetejének leomlása miatt az átadás időpontját már kétszer is elhalasztották. Jelenleg csak Belgrád és Újvidék között járnak a vonatok. Az újvidéki tragédiában 15 ember vesztette életét, Goran Vesic építésügyi miniszter le is mondott a történtek miatt.
Bár a szerbiai vasútállomás épületét többször is felújították már, legutóbb a Budapest-Belgrád vasútvonalat építő kínaiak dolgoztak rajta, de a most leszakadt erkélyhez 1965 óta nem nyúltak.
Úgy volt, hogy vasárnap üzembe állítják majd az új vonatokat a kínai kivitelezésű szakaszon, amelynek átadóját már amúgy is egyszer eltolták az újvidéki tragédia miatt. Most már újabb időpontot sem adtak meg.