Aláírásgyűjtést indít a Demokratikus Koalíció a vasútállomások privatizációja ellen - jelentette be a párt frakcióvezető-helyettese szombaton. Arató Gergely szerint a Fidesz-kormány arra készül, hogy 99 évre magáncégek használatába adja, vagyis lényegében privatizálja a budapesti és a vidéki nagy vasútállomásokat.
„Az a céljuk tehát, hogy mostantól kezdve a Fidesz-közeli vállalkozók döntsenek az állomások sorsáról. Ha ezt hagyjuk, akkor Orbán Ráhel bababoltja vagy Tiborcz István ginbárja fogja elfoglalni 99 évig a várótermek és a pénztárfülkék helyét” – fogalmazott Arató, mondván: a DK számára ez elfogadhatatlan. Az aláírásgyűjtéssel az a céljuk, hogy ne fideszes vállalkozókhoz kerüljenek ezek az állomások, hanem az állam újítsa fel azokat, figyelembe véve az utazók és a környéken élők érdekeit.
Még a múlt év végén mondta azt a parlamentben Orbán Viktor, az államnak egyszerűen nincs pénze a vasúti pályaudvarok működtetésére és felújítására (hogy tényleg nincs-e, arról itt írtam). Ezért 99 évre magánkézbe adnák a pályaudvarok és vasútállomások vagyonkezelési jogait; a kiszervezést Lázár János az MNB-alapítványok volt vezetőjére bízta. Korábban a főváros vezetése szintén bejelentette, hogy megakadályozná az ingatlanok magánkézbe adását.
Olimpia-ügyben a fővárosé a döntés, a pályaudvarok felújítására pedig nincs az államnak pénze - magyarázta Orbán. Az egyik legnehezebb kérdésre nem válaszolt.
A kormányfő szavai egy kormányzati kudarc beismerései is lehetnének. De inkább csak arról árulkodnak, hogy Orbán olyan, mint egy sóher nagybácsi. Az állam ugyanis észszerű határokon belül bármire költhet, amire a politikai elit akar.
Fekete Zoltán nagyinterjúban védte meg a miniszter nagy felháborodást kiváltó projektjét.
17 képviselőnek kell megszavaznia Vitézy Dávid előterjesztését, amelyben egyebek mellett elfogadhatatlannak nyilvánítanák, hogy a főváros részvétele nélkül akarnak Lázárék ilyen komoly tervet áttolni.