Értékmentés, értékteremtés, értékmegőrzés – ezzel a szerénytelen címmel jelent meg egy PR-interjú az Octogon építészeti magazinban, majd az online verziójában 2023 nyarán Tiborcz Istvánnal, akit a BDPST Group tulajdonosaként mutattak be. A lap jelezte is, hogy a cikk fizetett tartalom. A kormányközeli Magyar Hírlapot már nem érdekelték az ilyen apróságok, ők sima cikként közvetítették az üzenetet.
Az interjú a Szabadság téri Verno House nevű hotel megnyitásának apropóján született, de a végeredmény hagyományos értelemben vett reklám helyett nyilván arról szólt, hogy sulykolják a címet. Az „érték” szó a címen felül tizenegyszer szerepel a cikkben, a „társadalmi” négyszer.
– üzente Tiborcz gondterhelten az interjú egy-egy pontján, hogy neki sem könnyű, ha a hazáért kell cselekedni.
Hasonló töménységű önfényezést hallhattunk Orbán Ráheltől 2022-ben egy reklámszakmai podcastben, miszerint szeretik azokat a projekteket, melyekben régi kastélyokat vagy adott esetben régi vállalatok székházait menthetik meg, „nagyon sok esetben tényleg az összeomlástól”.
Idén áprilisban pedig Tiborcz nyomta ugyanezt hagymákat emlegetve egy értékmentés és értékteremtés témájú pódiumbeszélgetésen, amiről mi is beszámoltunk.
A BDPST érezhetően mindent megtesz, hogy ne egy miniszterelnöki vej NER-es banki segítséggel hízó luxuskisgömböceként tekintsenek rá. Állításuk szerint a védelmező oroszlánt is azért választották logójuknak, mert fő céljuk „az értékmentés és értékteremtés folyamatán keresztül az épített örökségünk megóvása”.
Más kérdés, hogy ha az ingatlanprojektjeik mélyére nézünk, akkor láthatunk-e valódi értékmentést és értékmegőrzést.
Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!
Már előfizetőnk vagy?Reklámszakmai postcad vendége volt az ismert idegenforgalmi szakember. A miniszterelnök lánya a beszélgetés során beszélt a vízióiról, értékmentésről és misszióról, de a hazánkat elhagyó fiatalokról is.
Egy üzleti konferencián a miniszterelnök veje, az ország egyik leggazdagabb embere egy asztalhoz ült a Boston Consulting Group hazai vezetőjével. Szót értettek.
Képzelje el, mit tennének ma Magyarország leggazdagabbjai, ha olyan házat építtethetnének maguknak, amilyet akarnak. A maga idejében ilyen volt a Schossberger-család turai kastélya, ami aztán 130 éves története alatt mindent átélt, ami Magyarországgal történt.
Rejtélyes vevők vették meg az ország legszebb neoreneszánsz kastélyát. Csak 200 milliót fizettek az épületért, amit már 1991-ben is 125 millióért privatizáltak.
Lesz egy új paragrafus, ha ügyes vagy, 31 milliárdot is spórolhatsz.
Megváltoztatják az üzleti modellt.
Éppen akkor zár be a Tiborcz István kastélya szállodaként, amikor a magyar államnak már nincs pénze minden őrültségre. Az értelmes üzemeltetési terv nélkül felújított kastélyokat eközben államközeli vállalatokra sóznák rá.
A klasszicista bodajki kastélyt vették meg.
Ide-oda tologatták az Orbán-család üzletfelei egymás között a bodajki kastélyt, most a Tiborcz-kör újítja fel, felerészben állami támogatásból.
Körforgásos gazdaság a NER-ben.
A BDPST felesben birtokolja Weiss Manfréd híres villáját a West Bau Hungária nevű céggel, amit az elején elhallgattak. De mi lehetett ennek az oka?
A vevő egy régi üzlettárs, Paár Attila cége.
Pont egy nappal azután, hogy Tiborcznál és a cég ügyvezetőjénél érdeklődtünk a József nádor téri épülettel kapcsolatban.
Orbán Balázs, Dömötör Csaba, Panyi Miklós és Héjj Dávid is részt vett a találkozón, amit Tiborcz István érdekeltségébe tartozó cég épületében tartottak.