Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy a Szentendrei úton egy ház oldalán nyolc plakáthelyből mindössze hatot tölt ki a VOKS25 néven futó kormányzati „véleménynyilvánító szavazás” reklámozása.
Így sikerült:
Az első, ami az ember szemét megüti, nyilván a félmilliós ülőgarnitúrát reklámozó plakát (atyaég!), a második természetesen, hogy a fa némileg előnytelen módon takarja ki a mondanivalót, a harmadik pedig, hogy mi ez a szerénység, hát miért nem lehetett a maradék két helyre is ugyanazt a plakátot kinyomtatni? Nem tellett rá a büdzséből, vagy csak ennyire fontos a kormánynak a VOKS25? Ejnye, no.
Íme amúgy teljes pompájában:
A Voks25 az a véleménynyilvánító szavazásnak nevezett kezdeményezés, amelyben a magyar kormány azt kérdezi a magyar választópolgároktól, akarják-e, hogy Ukrajna csatlakozzon az Európai Unióhoz. Levélben ki is küldték a kérdést, most pedig nagyon aggódnak ezen levelek sorsa miatt. Annyira, hogy már az oltásregisztrációs email-címekre is kiküldték az erről szóló tájékoztatót, és még a közmédiában is kampányolnak, a biztonság kedvéért.
Ám még ezek az erőfeszítések sem tűnnek elegendőnek: noha már április közepe óta kézbesíti a Magyar Posta a szavazólapokat, Orbán Viktor csak május 22-én, majdnem hat hét elteltével tudta bejelenteni, hogy megérkezett az egymillió szavazat (az eddig utolsó, idén januárjában zárult nemzeti konzultáció hét hete alatt nagyjából 1,35 millióan nyilvánítottak véleményt, és már az is a leginkább érdektelenségbe fulladt ilyen akciók egyike volt).
Innen nézve óriási könnyelműségnek tűnik, hogy nyolcból csak hat plakáthelyet tölt ki ugyanannak az egy háznak a falán Ursula von der Leyen, Volodimir Zelenszkij és Manfred Weber arca.
Emlékeztetőül: a Stop háború plakátkampány még így muzsikált.
Arról , hogy miért végtelenül álságos az a mód, ahogy a kormány kikéri a véleményünket Ukrajna uniós csatlakozásáról, itt írtunk bővebben.
UPDATE:
Egy másik olvasónk is küldött képet a Falról, amin kisebb-nagyobb intenzitással, de permanensen zajlik a béke&sikerkampány.
Idén februárban például még így álltunk:
4 gazdaságpolitikai jó hír, 2 Mandiner-reklám, 1 üres hely (kihagyott lehetőség). És ahogy az már csak lenni szokott: egy ülőgarnitúra, leértékelve.
„Nem tudom, hogy kell csinálni, nem tudom, mit kell tenni, de valami megoldást kell találnunk erre.”
A felturbózott nemzeti konzultációnak szánt Voks 2025 iránt eddig eléggé gyér az érdeklődés, amit próbál megmagyarázni a kormány.
A játékidő alatt is az ukrán tagságról szóló szavazás logóját kell nézniük a szurkolóknak.
Ezt a politikai kultúrát sikerült 2024-re összehoznia a 14 éve kétharmaddal kormányzó Fidesznek.
Egyszerű kérdést tesz fel a miniszterelnök Ukrajna uniós csatlakozásáról, de nem tudsz úgy válaszolni, hogy ne pokoli legyen a végeredmény.