A DK-s Oláh Lajos képviselő kérdezte írásban Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert arról, hogy biztonságosnak tartja-e a 3-as metrón közlekedő orosz szerelvényeket.
Oláh a kérdését még napokkal ezelőtt nyújtotta be, akkor még nem történt meg se a pénteki ajtófeszegetős leállás, és akkor még azt sem lehetett tudni, hogy a BKV 800 millió forintos kötbért fog követelni az orosz gyártótól.
A válasz viszont ma került ki, Seszták helyett Fónagy János államtitkár válaszolt, aki elmondta,
az eddig közel 80 ezer kilométeres próbaüzem és az utasforgalomban elért futásteljesítmény alapján megállapítható, hogy a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek .
És mint írja, a BKV Zrt. tevékenységét, így a felújított járművek üzemeltetését is a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya (NFM-VHF) folyamatosan figyelemmel kíséri és ellenőrzi.
Fónagy kitér arra is, hogy a
június 5-én történt kétoldali ajtónyitás egyedi esemény volt, ugyanakkor rávilágított egy konstrukciós hibára.
Mint írja, „az M3-as metróvonalon kiépített, a metrószerelvények közlekedtetését automatikusan végz ő biztonsági berendezés nem teszi lehetővé a kétoldali ajtónyitást. Megállapítást nyert azonban, hogy a rendszerben csekély ideig fellépő zavarjeleket nem szűrték ki a kellő mértékben, így azok téves parancsot generálhattak . A javítási munka e zavarjelek jövőbeni észlelésére, a hiba újbóli előfordulásának megakadályozására irányul . Mindehhez egy, a járműveken kialakított hardveres megoldásra, és a már telepített szoftvere k módosítására van szükség . A szükséges javításokat a Metrowagonmash Nyrt . a BKV Zrt.-vel kötött szerz ődésnek megfelelően garanciálisan végzi el”.