Kína három legnagyobb autógyára beperli az EU-t az elektromos autókra kivetett vámok miatt

eu

Kína három legnagyobb autógyára és egy iparági szervezet beperli az Európai Bizottságot az elektromos járművek behozatalára kivetett vámok miatt.

Az Európai Unió második legmagasabb szintű bíróságához, a luxembourgi bírósághoz benyújtott beadványokból kiderül, hogy a BYD, a Geely és a SAIC mindannyian keresetet indítottak a kínai gyártású elektromos járművekre tavaly kivetett szubvencióellenes vámok ellen.

Pu Kuj-jün, a BYD Szolgáltatásbeszerzési Központ igazgatója bemutat egy elektromos autót Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszternek a kínai autóipari vállalat budapesti beszállítói fóruma előtt 2024. október 15-én.
Fotó: Kocsis Zoltán/MTI/MTVA

Kevés részletet hoztak nyilvánosságra, de úgy tudni, hogy a cégek készek megtámadni azt az állítást, hogy bizonyos pénzeszközök támogatásnak minősülnek, illetve megtámadnák a támogatások kiszámításának módját és azt a feltételezést, hogy kárt okoztak volna az EU egységes piacának.

Az ügyek középpontjában a Bizottság által 2023 októberében indított, egy éven át tartó vizsgálat áll, ami a kínai elektromosautó-ágazatot vizsgálta. Arra a következtetésre jutott, hogy a teljes ellátási láncban nyújtott támogatások ahhoz vezettek, hogy Kínából alulárazott elektromos autókat szállítottak Európába, ami veszélyeztette az európai autóipar egészségét.

A BYD-et és a Geelyt, valamint leányvállalataikat 17 százalékos, illetve 18,8 százalékos vámmal sújtották.

A kínai elektromosautó-gyártók tavaly közölték, hogy a védővámok miatt kevesebb beruházást hoznának Európába, mivel csökken az EU-ba vetett bizalmuk. A BYD Magyarországon nagyon terjeszkedik. (SCMP)

Kapcsolódó cikkek