Tényleg az kell a demokraták sikeréhez, hogy valaki hangosan kiabálja: „Trump TELJESEN KIBORULT, ÖSSZEOMLIK AZ ELNÖKSÉGE?”

külföld
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Ajándékozás

Cikkek ajándékozásához Közösség vagy Belső kör csomagra van szükséged.

Ha már előfizetőnk vagy, jelentkezz be! Ha még nem, válassz a csomagjaink közül!

  • A demokraták elsősorban a hagyományos médiára építettek, eddig. A tavalyi választási vereség stratégiaváltásra ösztönözte a pártot.
  • Vajon tényleg meg kell találniuk a demokrata Joe Rogant a sikerhez, és mindenben a republikánusokat másolni?
  • Vagy elég lesz minden demokrata politikust felzavarni a TikTokra, esetleg indítsanak podcastot?

Egy friss kutatás igazolta azt az egyre közkeletűbb feltevést, miszerint a közösségi média és a videómegosztók váltak az amerikaiak fő hírforrásává a hagyományos tévécsatornák és hírportálok helyett. Ez a jelek szerint az amerikai politikában inkább a demokraták számára lehet újdonság, a republikánusok ezzel már jó ideje tisztában vannak.

A bulvárhírekbe és életmódtanácsokba politikai üzeneteket csempésző női influenszereket bemutatva nemrég már ismertettük az amerikai jobboldal médiastratégiáját, melyben fontos szerep jutott a podcastok, YouTube-csatornák és blogok laza hálózatának. Több elemző egyenesen meg van róla győződve, hogy ez az újfajta médiagépezet döntőnek bizonyult Donald Trump tavalyi választási győzelmében is. A 2024-es kampányban a demokraták ezzel szemben inkább a hagyományos média, például a televízió és a nyomtatott sajtó erejében bíztak, ami kevésbé bizonyult hatékonynak a közösségi média dominanciája mellett.

A választási vereség viszont arra ösztönözte a demokratákat, hogy új médiaplatformokra, különösen podcastokra és közösségimédia-csatornákra építsék a stratégiájukat. Az új megközelítés első jelei már láthatóak is, arról viszont megoszlanak a vélemények, elég lesz-e csupán lemásolni a republikánusokat, illetve mániákusan keresni „a baloldali Joe Rogant”. Az első ellenzékben töltött év derekához érve érdemes vetni egy pillantást rá, milyen próbálkozásokat látni az online médiatér elhódítására.

Nem kell folyton politizálni, viszont állandóan ott kell lenni

%

Csatlakozz most kedvezménnyel a Körhöz, és olvass tovább!

Kövesd velünk 2026-ot:
12 hónap 444-előfizetés 8 áráért!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek