Egy friss kutatás igazolta azt az egyre közkeletűbb feltevést, miszerint a közösségi média és a videómegosztók váltak az amerikaiak fő hírforrásává a hagyományos tévécsatornák és hírportálok helyett. Ez a jelek szerint az amerikai politikában inkább a demokraták számára lehet újdonság, a republikánusok ezzel már jó ideje tisztában vannak.
A bulvárhírekbe és életmódtanácsokba politikai üzeneteket csempésző női influenszereket bemutatva nemrég már ismertettük az amerikai jobboldal médiastratégiáját, melyben fontos szerep jutott a podcastok, YouTube-csatornák és blogok laza hálózatának. Több elemző egyenesen meg van róla győződve, hogy ez az újfajta médiagépezet döntőnek bizonyult Donald Trump tavalyi választási győzelmében is. A 2024-es kampányban a demokraták ezzel szemben inkább a hagyományos média, például a televízió és a nyomtatott sajtó erejében bíztak, ami kevésbé bizonyult hatékonynak a közösségi média dominanciája mellett.
A választási vereség viszont arra ösztönözte a demokratákat, hogy új médiaplatformokra, különösen podcastokra és közösségimédia-csatornákra építsék a stratégiájukat. Az új megközelítés első jelei már láthatóak is, arról viszont megoszlanak a vélemények, elég lesz-e csupán lemásolni a republikánusokat, illetve mániákusan keresni „a baloldali Joe Rogant”. Az első ellenzékben töltött év derekához érve érdemes vetni egy pillantást rá, milyen próbálkozásokat látni az online médiatér elhódítására.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Sőt, még a populista politikusok is egyre inkább képesek megkerülni a hagyományos újságírást, és helyette számukra szimpatikus online riportereknek nyilatkoznak. Világszerte ez a trend.
Összehangolt médiastratégia keretében megjelentek a női influenszerek, akik bulvárhírekbe és életmódtanácsokba csomagolva hibáztatják a feminizmust a nők összes problémájáért. A taktika egyelőre nagyon hatékonyan működik.