Vasárnap este elromlott egy vasúti sorompó a balatoni fővonalon, Tárnok és Martonvásár között.
A 444-hez eljutott, MÁV-os belső utasítás alapján a sorompó 20 óra 2 perctől vált használhatatlanná, a helyreállítás ideje pedig egyelőre nem ismert. A műszaki hiba miatt korlátozni kellett a forgalmat, a vonalszakaszon óránként legfeljebb 8 vonat haladhat át.
Mivel a vonatok mozgásának követésére használt Vonatinfót szombat reggel leállították, a sorompó hibája miatti késéseket csak az EMMA-n keresztül lehet kikutatni.
A rendszerben több vonatnál is megjelent a biztosítóberendezési hiba mint késési ok. A 20:16-ra kiírt Tópart InterCity 31 perc, a 20:22-re várt Vízipók sebesvonat pedig 32 perc késéssel érkezett meg Kelenföldre.
A hiba miatt a 20:46-ra Kelenföldre várt Kék Hullám InterCitynek és a 20:57-re várt Vitorlás InterRégiónak is várakoznia kellett Tárnoknál. Előbbi 49 perc, utóbbi 35 perc késéssel érkezett Kelenföldre.
A sorompó hibájáról a MÁVINFORM a cikk publikálásának időpontjáig semmilyen információt sem közölt a weboldalán. A szolgáltatás Facebook-oldala pedig már 2 napja inaktív.
A sorompó elromlása azt jelenti, hogy egymás után a harmadik hétvégén következett be súlyos műszaki hiba a balatoni vasútvonalon. Két hete két sorompó meghibásodása miatt omlott össze a vonal közlekedése, múlt héten pedig egy motorvonat robbant le a nyílt pályán Máriahullámtelepnél.
Pedig a MÁV vezérigazgatója június 14-én még a Vonatinfóra hivatkozva próbálta szőnyeg alá söpörni a másik vonatkövető rendszer leállásáról szóló híreket.
„Karbantartási és üzemeltetési auditot” végez a Siemens, hogy kiderüljön mi okozta a hétvégi problémát.
Nem sokon múlt, hogy elteljen egy teljes hétvége vasúti káosz nélkül, de aztán közbe jött egy meghibásodott szerelvény Balatonmáriafürdőn.