Úgy tűnik, még a Lázár János-i vasútfejlesztés csúcsterméke, a sínek fehérre festése sem megoldás minden vasúti problémára (ahogy az utastájékoztatás felszámolása sem). Csak csütörtök reggel az alábbi problémákat kellett bejelentenie a MÁV-nak:
Járműhiba miatt a Keletitől csak Kelenföldig jutott a Dombóvárra indult Kresz Géza IC – a hátralévő utat pótlóbuszokkal tehetik meg az utasok (emellett pótlóbusz indul Dombóvárról Kaposvárra, valamint a csaknem másfél órával később Pécsre indult Mecsek IC megáll a Kresz IC megállóhelyein is).
Szintén járműhiba miatt a hajnalban, elvileg 3:55-kor indult Záhony-Debrecen személyvonat késve indult, és 45-50 perces késéssel közlekedik. A megoldás itt is buszokon érkezik: Nyíregyházáról két mentesítőbusz is indult Debrecenbe, az egyik ráadásul IC volt a szó eredeti értelmében, vagyis csak a két városban, a végállomásokon állt meg.
Hogy miért, azt nem is közölték, de voltak fennforgások a Szolnok-Vámosgyörk vonalon is. A Szolnokról 6:38-kor Vámosgyörkre elindult személyvonat csak Jászárokszállásig közlekedett, így aztán az elvileg Vámosgyörkről 8:40-kor Szolnokra induló személyvonat valójában csak Jászárokszállástól közlekedik. Jászárokszállás és Vámosgyörk között mindkét irányba pótlóbuszok közlekedtek, közlekednek).
Szintén nem tudni, hogy miért, de az Ózdról Miskolcra közlekedő, alapesetben bő egy óra alatt eljutó egyik személyvonat, a 6 óra 8-kor indult 5417-es számú összeszedett nagyjából 25 perc késést. Méghozzá az utolsó szakaszon, Kazincbarcika és Miskolc között, ahol egyébként 28 perc lenne a menetidő. Itt pótlóbusszal se vacakoltak, simán a Volán-járat ment be Miskolcra, amivel viszont alapesetben is nagyjából egy óra a menetidő.
Emellett Győr és Bakonyszentlászló között is több vonat kimarad ma (és maradt már ki szerda éjszaka is, ezek helyett szintén pótlóbuszok közlekednek.