Önmagához képest is nehéz napja van ma a MÁV-nak. Este hétig a MÁVINFORM adatai alapján 35 járat maradt ki vagy esett ki útközben járműhiba miatt. Pár helyen autóbuszokat indítottak helyettük, de a legtöbb esetben nem biztosítottak alternatívát az utasoknak.
A teljes lista:
A helyzet külön pikantériája, hogy ma van a vonalbezárások utáni első nap, vagyis 10 mellékvonalon már nem is vonatok, hanem autóbuszok közlekednek.
A bezárt vonalak közül háromra egyébként mi is ellátogattunk: írtunk a Mezőhegyes-Újszeged, az Abaújszántó-Hidasnémeti és a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalak bezárásáról is.
A MÁVINFORM totális összeomlás közepén folytatott hősies küzdelméről pedig Horváth Bence írt cikket a múlt héten.
Augusztus 1-jétől autóbuszok szállítják az utasokat.
Lázár János közlekedési minisztersége idején tíz vasútvonalat zárnak be a jövő héten. Lázár János politikai és gazdasági uradalmát is érinti ezek közül kettő. Végigmentünk az egyiken Mezőhegyesről Újszegedre. Parasztvakítás, meglepő tömeg és hálás utókor a falakon.
Az Abaújszántó és Hidasnémeti közötti vasútvonalat 2009-ben egyszer már bezárták, most ismét ez vár rá. Az ott szolgáló kalauz szerint is védhető a döntés.
Balassagyarmat és Ipolytarnóc között egy júniusi árvíz óta nem jártak a vonatok. A pályafelújítással hétfőre készültek el, keddtől azonban leállt a személyszállítás a vonalon.
Jó ötletnek tűnt tapasztalatokat leszűrni egyhétnyi MÁV-os bejelentésből, de végül sokkal okosabbak nem lettünk. Erkölcsi győztest legalább sikerült találni.