Elismerte a MÁV, hogy október 26-nál jóval tovább, a tervek szerint december tizedikéig csak átszállással lehet utazni Nyugat-Európába tartó járataikon. Az osztrák államvasút szeptember végén szüntette be a közvetlen járatok üzemeltetését, mert a MÁV-ot úgy megkavarta a Győr-Budapest vonal felújítása, hogy egyetlen nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni. Az ÖBB a héten jelentette be, hogy a közvetlen járatokat csak a felújítás végeztél indítják újra. A MÁV a Magyar Hang megkeresésére közölte:
többször jelezték az osztrákok felé, hogy október 27-e jelentősen csökken a késések kockázata, de az ÖBB a közvetlen járatok újraindítását olyan feltételekhez kötötte, amik a „magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.”
Azt, hogy pontosan mit kértek, és azok hogyan befolyásolták volna a belföldi vonatokat, nem árulta el a MÁV.
A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.
Az osztrák vasúttársaság szerint csúszik a magyar felújítás, ezért az új időpont.