Rákay Philip a napokban jelentette be, hogy 10 nap alatt 100 ezren látták a Most vagy soha! című filmet, amiről most kiderült, hogy jóval több pénzbe került. A hvg360 összesítette a költségeket, ami alapján az eddig ismert 6,1 milliárd forint helyett 7,022 milliárdos gyártási költséget kapott eredményként.
Ebből 4,795 milliárd a közvetlen állami és 2,106 milliárd forint a közvetett – adókedvezményes – állami támogatás volt. Ezenkívül a büdzsét kiegészíti még mintegy 120 millió forint egyéb forrás, ez lehet magánfelajánlás vagy vállalati szponzoráció is.
A 2,106 milliárdos adókedvezményes állami támogatásról azt írta a lap, ez a maximális keret, amit igénybe vehettek. Ez nagyjából pont úgy működik egyébként, mint a sportcélú taofelajánlás: a forrását a társasági adót fizető cégek filmcélú felajánlásai képezik, amelyek után adókedvezményt vagy adójóváírást vehetnek igénybe. Ez az állam számára kevesebb adóbevételt jelent, a filmgyártóknak viszont 30 százalékos költség-visszatérítést.
A filmet március 15-i ünnepi műsor helyett rengeteg iskolás is megnézte, akik bizonyára sokat szépítettek a nézettségi adatain annak a filmet, amely 78 százalékban csupa egypontos értékelést kapott a legnagyobb filmes adatbázis, az IMDb oldalán.
A filmről szóló kritikáink itt és itt olvashatóak, az ünnepélyes másodvonalas díszbemutatóról készített galériánk itt tekinthető meg, ebben az interjúnkban pedig kurzusfilmekről, a Petőfi-kultuszról és a történelmi hűségről beszélgettünk a Most vagy soha! kapcsán.
Köszönjük a kivezényelt iskolásoknak!
A Petőfi-film 2024 eddigi második legnagyobb bevételét hozta itthon, csak a Dűne 2 előzte meg az első hétvégén.
Nacsa Olivértől Trombitás Kristófig mindenki elzarándokolt az Arénába, hogy adózzon a Petőfi-film előtt. Mi sem mentünk hiába: a NER fennállásának legönfeledtebb jelenete volt a jutalom.
Semmi köze a történelmi valósághoz a valaha volt legdrágább Fidesz-filmnek, a Rákay Philip-féle, a 48-as forradalomról szóló Most vagy sohának. Sőt direkte meg is hamisítja azt. De ettől még, vagyis pont emiatt baromi jól el lehet rajta szórakozni.
A fideszes nyilvánosság színe-java ott volt Rákay Philippel minden idők legdrágább magyar filmjének bemutatóján.
A fikcióval önmagában nincs baj, azzal már igen, ha nem értik, miről szólt a reformkor és 1848/49. Miért Petőfi lett a legunalmasabb figura, hogy hamisítják meg március 15-ét, miben más ez, mint Rákosi kurzusfilmje? Interjú Katona Csaba történésszel és Vaderna Gábor irodalomtörténésszel a Petőfi-kultuszról, valóságról, fikcióról és Rákay 6 milliárdos mozijáról.