„A Most vagy soha! című film minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé” – írta Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője a hetilapban megjelent kritikájában. A cikket a Magyar Hang szúrta ki.
A Sajtóklub törzsvendégeként ellenzéki elhajlással egyáltalán nem vádolható Bencsik keményen bírálta Rákay Philip hétmilliárdos kurzusfilmjét. Kritikáját rögtön úgy kezdte, hogy „ami nem történt, és ami így nem is történhetett volna, avagy miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni, vagy ha mégis, miért kell azt ártatlan embereknek megnézniük”.
Bencsik szerint rossz dolog egy hazafiasnak szánt műalkotásról rosszat írni, de annál is rosszabb egy ilyen műalkotást végignézni. A film annyira nem tetszett a kormánypárti újságírónak, hogy egy ponton azon kapta magát, a gonosz Farkaschnak, a császári titkosszolgának drukkol a márciusi ifjak ellenében.
A Most vagy soha!-t március 15-ei ünnepi műsor helyett rengeteg iskolás is megnézte, akik bizonyára sokat szépítettek a nézettségi adatakon. Rákay így büszkén jelenthette be, hogy 10 nap alatt 100 ezren látták a filmet.
A filmről szóló kritikáink itt és itt olvashatóak, az ünnepélyes másodvonalas díszbemutatóról készített galériánk itt tekinthető meg, ebben az interjúnkban pedig kurzusfilmekről, a Petőfi-kultuszról és a történelmi hűségről beszélgettünk.
Kimaxolták az adókedvezményes állami támogatást a gyártási költségek fedezéséhez.
A Petőfi-film 2024 eddigi második legnagyobb bevételét hozta itthon, csak a Dűne 2 előzte meg az első hétvégén.
Köszönjük a kivezényelt iskolásoknak!
Nacsa Olivértől Trombitás Kristófig mindenki elzarándokolt az Arénába, hogy adózzon a Petőfi-film előtt. Mi sem mentünk hiába: a NER fennállásának legönfeledtebb jelenete volt a jutalom.
Semmi köze a történelmi valósághoz a valaha volt legdrágább Fidesz-filmnek, a Rákay Philip-féle, a 48-as forradalomról szóló Most vagy sohának. Sőt direkte meg is hamisítja azt. De ettől még, vagyis pont emiatt baromi jól el lehet rajta szórakozni.
A fideszes nyilvánosság színe-java ott volt Rákay Philippel minden idők legdrágább magyar filmjének bemutatóján.
A fikcióval önmagában nincs baj, azzal már igen, ha nem értik, miről szólt a reformkor és 1848/49. Miért Petőfi lett a legunalmasabb figura, hogy hamisítják meg március 15-ét, miben más ez, mint Rákosi kurzusfilmje? Interjú Katona Csaba történésszel és Vaderna Gábor irodalomtörténésszel a Petőfi-kultuszról, valóságról, fikcióról és Rákay 6 milliárdos mozijáról.