Szombaton az első nyári, ráadásul hosszú hétvégén sorompóhiba miatt fejre állt a MÁV, amit Lázár János közlekedési miniszter a MÁV legpechesebb hétvégéjének nevezett. Vitézy Dávid most a sorompóhibával kapcsolatban írja azt a Facebookon:
„Tájékozódtam a vasutasoktól, úgy tudom, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt - ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége.”
Vitézy szerint ez azért Lázár felelőssége, mert miniszteri jóváhagyás nélkül „egy sorompó-alkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV”. Vitézy szerint ezért Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban.
„2023-ban, kicsivel azután, hogy Lázár miniszter lett, a tárca utasítást küldött minden alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is. Ebben előírják, hogy “értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez a Lázár-minisztérium “ÉKM előzetes engedélye szükséges”, havonta kell formanyomtatványon előre bejelenteni ezeket” - olvasható a posztban.
Vitézy szerint ezt a működés veszélyeztetése és érdemi lassítása nélkül betartani lehetetlen. Azt is írja, hogy a beszerzésről szóló akár hónapokig tartó viták után, jóváhagyások után sem vehet meg magának a MÁV semmit: „a cégcsoport összes beszerzést központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is.”
Nem könnyű eljutni a Balatonra Budapest irányából.
24 órás késéssel fogott PR-akcióba a MÁV, bár nem derült ki, hogy annak mégis mi értelme volt.