Bár Lázár János januárban azt ígérte, hogy a nyáron klímagaranciát vállal a vasúton, egészen máig kellett rá várni, hogy a MÁV bejelentse a rendelkezés részleteit. A klímagarancia június 21-én indul, ez pedig azt jelenti, hogy a MÁV szavaival élve „a klimatizált fedélzet többé nem csupán szerencse dolga lesz”.
A klímás vonatok hálózatáról egy térképet is feltöltöttek. Ezen azt lehet megnézni, hogy az adott vasútvonalon napi hány pár klimatizált vonat közlekedik majd. Bár a vastag csíkok elsőre jól néznek ki, a térkép csalóka, mert a MÁV akkor is klimatizáltnak számol egy járatot, ha csak egy klimatizált kocsi van a szerelvényben. A többi pedig mind klíma nélküli.
Jó példa erre a békéscsabai vasútvonal. A térkép szerint naponta 10-nél is több klimatizálz vonatpár közlekedik majd a vonalon. Ezeken a szerelvényeken azonban csak 1-2 klimatizált InterCity-kocsi szokott lenni, a többi kocsiban sosincs klíma.
A térképen vannak olyan vasútvonalak is, ahová még ilyen, részben klimatizált vonatok sem jutnak a nyáron. Ilyen például a balassagyarmati, az ózdi vagy a veszprémi vonal. Utóbbi azért különösen kellemetlen, mert a megyeszékhelyre InterCityk járnak.
Vannak olyan vasútvonalak is, ahová klímás erősítő buszokat küld a MÁV. Ez azt jelenti, hogy bár a vonalon közlekedő szerelvényben nincs klíma, az utasok felszállhatnak a párhuzamosan közlekedő buszra is. Ilyen üzem lesz például Püspökladány és Biharkeresztes között.