„Hogy el akarják bontani a vasutat? Én is a hírekből hallottam róla. Ez csak a polgármester hülyesége, parkot akar ide építeni, hogy legyen miből lopni. De úgysem lesz belőle semmi” - mondja a cigiszünetet tartó vasutas.
A szebb napokat látott komlói pályaudvaron állunk. Mellettünk egy üres tehervonat parkol, előttünk pedig a kődöntő tűnik fel, ott töltik a követ a szerelvényekbe. A rakodási pontnál a sínek is véget érnek, hátrébb már a Mecsek vonulatai látszanak.
Rajtunk kívül senki sincs a vasútállomáson, de ez nem is meglepő, hiszen Lázár Jánosék tavaly augusztusban leállították a személyszállítást a vonalon. Csak a teherforgalom maradt meg, a Rail Cargo Hungária szerelvényei heti háromszor, a többi fuvarozó cég tehervonatai változó időközönként érkeznek a komlói kőbányából kitermelt kőért. Évente 72609 tonnáért.
Ezt az adatot a szeptemberben távozó MÁV-vezérigazgató, Pafféri Zoltán leveléből tudjuk. Egy MÁV-dokumentum mellett ez volt az a levél, ami alapján augusztus 18-án megírta a 444, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását.
Bár az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) augusztus 19-ei közleményében azt írta, csak a vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát rendelték el, és döntés sem született még az ügyben, a hír sokakat felháborított.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Augusztus 1-jétől autóbuszok szállítják az utasokat.
Illetve a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok átadását Komló városának.
Állításuk szerint csak vizsgálják a vasúti pálya lehetséges kiváltását, amire Komló polgármestere kérte őket.
Lázár János lecserélte a MÁV vezetését. Az új menedzsmenttől többek között azt várja, hogy új megoldásokkal kezeljék a nyári hőhullámot, mert ötvenéves járművekkel nem tudnak nekivágni a 40 foknak.