Tíz-húsz év, állami akarat és rengeteg forrás kellene ahhoz, hogy értelmezhető szinten működjön a magyar vasút

közlekedés
  • Teljes a káosz a vasúti közlekedésben: a problémák eddig is megvoltak, de mostanra új szintet értek el.
  • A magyar vasút a dualizmusban élte a fénykorát, az 1960-as évekig folyamatosak voltak a fejlesztések, 2004-től viszont elkezdtünk leszakadni a többi közép-európai országtól.
  • A MÁV rengeteg problémával küzd, a legnagyobb baj a forrás- és a járműhiány, aminek a megoldása állami támogatás nélkül nem megy.

„Legutóbb Pécsről Budapestre utaztunk a Mecsek Intercityvel, három órát, gyerekkel, kutyával, klíma nélkül, közben kint körülbelül 35 fok volt. Az ablakot csak felül, résnyire tudtuk nagynehezen kinyitni, így is szakadt rólunk a víz. A kalauznak jeleztük a többi utassal, de flegmán odaszólt, hogy azért nem működik a klíma, mert kinyitottuk az ablakot. Hiába magyaráztuk neki, hogy eleve nem működött, azért nyitottuk ki, nem érdekelte. Becsuktuk az ablakot, természetesen így sem ment” – mesélte Éva.

„Két hete Murakeresztúrról szerettem volna hazaérni Budapestre. Az első vonat érkezésekor hatalmas vihar csapott le a környékre. Mondanom sem kell, a vonatunk megérkezett, de elindulni nem tudott, felsővezetéki zárlat miatt. Dízelmozdonnyal húztak be minket Nagykanizsára, körülbelül 90 perccel a tervezett érkezéshez képest. Nagykanizsáról a 2 órával későbbi vonattal tudtunk csak elindulni, de csak Balatonlelle Felsőig jutottunk, ott egy órát várakoztunk, majd elvergődtünk Szemesig. Pótlóbuszra kellett szállni, mert ott is fák dőltek a vezetékre és a sínekre. A tömött busz Siófokig vitt, ott egy vonat indult, de közölték, hogy csak Székesfehérvárig közlekedik, onnan mindenki maga oldja meg másik vonattal a továbbiakat. Eredetileg reggel 9-re kellett volna hazaérnem, ebből délután 3 lett” – mesélte Balázs.

Problémák tömkelege

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek

40-50 év a MÁV vonatainak átlagéletkora, a karbantartást pedig nehezíti a háború

„Az alkatrészek beszerzése sok esetben ellehetetlenült, vagy sokkal több pénzbe és időbe kerül, mint korábban” – közölte a vasúttársaság, aminek van magyarázata a vonatokon működő vagy nem működő klímákra is.

Mészáros Juli
közlekedés

Leszakadt a felsővezeték Ceglédnél, az utasok bőröndös erdei kiránduláson vehettek részt, nem annyira önfeledten

A helyreállítás hosszabb ideig is eltarthat.

Gazda Albert
közlekedés

Égési sérülést szenvedtek az utasok egy Bz motorvonat műszaki hibája miatt Hodásznál

Forró gőz csapott fel a tartályból.

Herczeg Márk
baleset

MÁV-karma: 35 vonat maradt ki a vonalbezárások utáni első napon

És még csak este 7 óra van.

Molnár Kristóf
közlekedés

Tisztelet a bátraknak: a MÁVINFORM hősies küzdelme a totális összeomlás közepén

Jó ötletnek tűnt tapasztalatokat leszűrni egyhétnyi MÁV-os bejelentésből, de végül sokkal okosabbak nem lettünk. Erkölcsi győztest legalább sikerült találni.

Horváth Bence
ÉLET

Közlekedési államtitkár: Vitézy Dávidnak megártott a meleg

Nagy Bálint visszaszólt a magyar vasutat kritizáló Vitézy Dávidnak.

Fődi Kitti
közlekedés

Átadták, hogy másnap bezárják

Balassagyarmat és Ipolytarnóc között egy júniusi árvíz óta nem jártak a vonatok. A pályafelújítással hétfőre készültek el, keddtől azonban leállt a személyszállítás a vonalon.

Molnár Kristóf
közlekedés

10 év alatt újítaná fel az elöregedett vasútvonalakat Lázár János

A miniszter elnézést kért azoktól, akik a közelmúltban balesetet szenvedtek vagy akiknek a késések, kimaradások kellemetlenséget okoztak.

Diószegi-Horváth Nóra
belföld