Mától a nemzetközi vonatok utasait is pótlóbuszok szállítják az 1-es vasútvonalon

közlekedés

Második szakaszához érkezett az 1-es vasúti fővonal felújítása, ma reggeltől mindkét sínpárt lezárják Biatorbágy és Szárliget között. Eddig a nemzetközi járatok áthaladhattak a szakaszon, mostantól viszont helyettük is vonatpótló autóbuszok közlekednek november 17-ig.

Az új menetrend miatt nő a menetidő, az InterCitykkel és nemzetközi vonatokkal utazóknak 45-60 perccel, az elővárosban utazóknak 10-30 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk.

A pótlóbuszok menetrendje:

  • a személyvonatok pótlóbuszai Tatabánya és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs) között,
  • az InterCityk és nemzetközi vonatok pótlóbuszai Tatabánya és Budapest-Kelenföld között közlekednek.

A Kálmán Imre EuroNight vonat kerülő útirányon, Szobon és Pozsonyon keresztül közlekedik. Induló állomása viszont nem változik, az továbbra is a Keleti pályaudvar marad.

Fotó: BALINT SZENTGALLAY/NurPhoto via AFP

A pályafelújítás miatt a tehervonatok forgalmát az 5-ös vonalra (Székesfehérvár–Komárom) terelik, ezért ott átmenetileg leállítják a személyszállítást. Október 27-től november 17-ig pótlóbuszokkal lehet utazni. A közút vonalvezetése eltér a vasútétól, ezért 20-25 perccel hosszabb eljutási idővel kell számolni, a Szőny-Déli megállóhelyet pedig nem érintik a buszok.

A felújítással és menetrenddel kapcsolatos információkat ezen az oldalon gyűjtötte össze a MÁV.

Az 1-es vasúti fővonalon Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán augusztus 26-án vezettek be ideiglenes sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt. A hírre reagálva azonnali pályafelújítást rendelt el Lázár János közlekedési miniszter, aki szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest is kirúgott miatta.

A felújítás első szakasza szeptember 18-án kezdődött. A kaotikus első reggelen mi is ott voltunk, majd olvasóink első heti tapasztalatairól is beszámoltunk. A témában podcasteltünk is két szakértővel.

Kapcsolódó cikkek

Matuska Szilveszter felrobbantotta, Lázár János embereket rúgott ki miatta - újra címlapokon az 1-es számú vasúti fővonal

A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.

Molnár Kristóf
közlekedés

Elismerte a MÁV, hogy „a pálya korossága” miatt kell korlátozni a vonatok sebességét az egyik fővonalon

A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.

Mészáros Juli
közlekedés

Lázár János szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest rúgott ki az 1-es fővonalon történtek miatt

A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.

Molnár Kristóf
közlekedés

„Kilencre vagy fél tízre érek be? Pont leszarom” - elindult a vonatpótlás az 1-es fővonalon

Hétfőn megkezdődött az 1-es vasútvonal felújítása. Megnéztük, mi várta az ingázókat az első reggelen. Pótlóbuszunk nemcsak zsúfolt volt, hanem késett is, miközben egy állomást kihagyott.

Molnár Kristóf
közlekedés

„Sosem lehet tudni, hogy mi fog történni”

Egy hete kezdődött a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal felújítása. Olvasóink pozitív és negatív tapasztalatokról is írtak nekünk. Egy dologban egyetértettek: értékelik a vasutasok erőfeszítéseit.

Molnár Kristóf
közlekedés

Már a MÁV vezetői sem hiszik, hogy működik a vasút

A késések és a vasút állapota nem csak az utasoknak okoz bosszúságot: az osztrák vasút leszedte a budapesti szerelvényeket a nemzetközi hálózatról, és már a kínaiak is reklamálnak a kormánynál a MÁV miatt. Podcast a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnökével és a Magyar Közlekedési Klub elnökével.

Fórizs Mátyás
podcast