Második szakaszához érkezett az 1-es vasúti fővonal felújítása, ma reggeltől mindkét sínpárt lezárják Biatorbágy és Szárliget között. Eddig a nemzetközi járatok áthaladhattak a szakaszon, mostantól viszont helyettük is vonatpótló autóbuszok közlekednek november 17-ig.
Az új menetrend miatt nő a menetidő, az InterCitykkel és nemzetközi vonatokkal utazóknak 45-60 perccel, az elővárosban utazóknak 10-30 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk.
A pótlóbuszok menetrendje:
A Kálmán Imre EuroNight vonat kerülő útirányon, Szobon és Pozsonyon keresztül közlekedik. Induló állomása viszont nem változik, az továbbra is a Keleti pályaudvar marad.
A pályafelújítás miatt a tehervonatok forgalmát az 5-ös vonalra (Székesfehérvár–Komárom) terelik, ezért ott átmenetileg leállítják a személyszállítást. Október 27-től november 17-ig pótlóbuszokkal lehet utazni. A közút vonalvezetése eltér a vasútétól, ezért 20-25 perccel hosszabb eljutási idővel kell számolni, a Szőny-Déli megállóhelyet pedig nem érintik a buszok.
A felújítással és menetrenddel kapcsolatos információkat ezen az oldalon gyűjtötte össze a MÁV.
Az 1-es vasúti fővonalon Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán augusztus 26-án vezettek be ideiglenes sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt. A hírre reagálva azonnali pályafelújítást rendelt el Lázár János közlekedési miniszter, aki szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest is kirúgott miatta.
A felújítás első szakasza szeptember 18-án kezdődött. A kaotikus első reggelen mi is ott voltunk, majd olvasóink első heti tapasztalatairól is beszámoltunk. A témában podcasteltünk is két szakértővel.
A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.
A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.
A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.
Hétfőn megkezdődött az 1-es vasútvonal felújítása. Megnéztük, mi várta az ingázókat az első reggelen. Pótlóbuszunk nemcsak zsúfolt volt, hanem késett is, miközben egy állomást kihagyott.
Egy hete kezdődött a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal felújítása. Olvasóink pozitív és negatív tapasztalatokról is írtak nekünk. Egy dologban egyetértettek: értékelik a vasutasok erőfeszítéseit.
A késések és a vasút állapota nem csak az utasoknak okoz bosszúságot: az osztrák vasút leszedte a budapesti szerelvényeket a nemzetközi hálózatról, és már a kínaiak is reklamálnak a kormánynál a MÁV miatt. Podcast a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnökével és a Magyar Közlekedési Klub elnökével.