November 18-án megnyitják az egyik vágányt az 1-es vasúti fővonalon, miután elindul a felújítás harmadik szakasza. A nemzetközi járatok, illetve egyes reggeli és délutáni személyvonatok így újra közlekedhetnek Biatorbágy és Szárliget között.
A pályasebességet lépcsőzetesen emelik majd, ezért az első időszakban késések várhatóak, a nemzetközi járatoknál 10-25 perccel hosszabb menetidőre kell számítani.
A szombathelyi és soproni InterCityk helyett viszont továbbra is pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Kelenföld között. Az S10-es és S12-es személyvonatok többségénél is megmarad a pótlóbuszozás Szárliget és Biatorbágy között.
Szombattól az 5-ös vonalon is helyreáll a korábbi forgalmi rend, így újra közlekednek a személyvonatok Komárom és Székesfehérvár között. A pontos menetrendet ezen az oldalon lehet megtekinteni. A felújítás harmadik, egyben utolsó szakasza december 9-én ér véget.
Az 1-es vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán augusztus 26-án vezettek be ideiglenes sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt. A hírre reagálva azonnali pályafelújítást rendelt el Lázár János közlekedési miniszter, aki szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest is kirúgott miatta.
A felújítás első szakasza szeptember 18-án kezdődött. A kaotikus első reggelen mi is ott voltunk, majd olvasóink első heti tapasztalatairól is beszámoltunk. A témában podcasteltünk is két szakértővel. A második szakasz október 27-én indult, ekkor mindkét sínpárt lezárták.
A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.
A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.
A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.
Hétfőn megkezdődött az 1-es vasútvonal felújítása. Megnéztük, mi várta az ingázókat az első reggelen. Pótlóbuszunk nemcsak zsúfolt volt, hanem késett is, miközben egy állomást kihagyott.
Egy hete kezdődött a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal felújítása. Olvasóink pozitív és negatív tapasztalatokról is írtak nekünk. Egy dologban egyetértettek: értékelik a vasutasok erőfeszítéseit.
A késések és a vasút állapota nem csak az utasoknak okoz bosszúságot: az osztrák vasút leszedte a budapesti szerelvényeket a nemzetközi hálózatról, és már a kínaiak is reklamálnak a kormánynál a MÁV miatt. Podcast a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnökével és a Magyar Közlekedési Klub elnökével.