Szombattól újra járnak a nemzetközi vonatok a győri fővonalon

közlekedés

November 18-án megnyitják az egyik vágányt az 1-es vasúti fővonalon, miután elindul a felújítás harmadik szakasza. A nemzetközi járatok, illetve egyes reggeli és délutáni személyvonatok így újra közlekedhetnek Biatorbágy és Szárliget között.

A pályasebességet lépcsőzetesen emelik majd, ezért az első időszakban késések várhatóak, a nemzetközi járatoknál 10-25 perccel hosszabb menetidőre kell számítani.

A szombathelyi és soproni InterCityk helyett viszont továbbra is pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Kelenföld között. Az S10-es és S12-es személyvonatok többségénél is megmarad a pótlóbuszozás Szárliget és Biatorbágy között.

Szombattól az 5-ös vonalon is helyreáll a korábbi forgalmi rend, így újra közlekednek a személyvonatok Komárom és Székesfehérvár között. A pontos menetrendet ezen az oldalon lehet megtekinteni. A felújítás harmadik, egyben utolsó szakasza december 9-én ér véget.

Fotó: BALINT SZENTGALLAY/NurPhoto via AFP

Az 1-es vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán augusztus 26-án vezettek be ideiglenes sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt. A hírre reagálva azonnali pályafelújítást rendelt el Lázár János közlekedési miniszter, aki szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest is kirúgott miatta.

A felújítás első szakasza szeptember 18-án kezdődött. A kaotikus első reggelen mi is ott voltunk, majd olvasóink első heti tapasztalatairól is beszámoltunk. A témában podcasteltünk is két szakértővel. A második szakasz október 27-én indult, ekkor mindkét sínpárt lezárták.

Kapcsolódó cikkek

Matuska Szilveszter felrobbantotta, Lázár János embereket rúgott ki miatta - újra címlapokon az 1-es számú vasúti fővonal

A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.

Molnár Kristóf
közlekedés

Elismerte a MÁV, hogy „a pálya korossága” miatt kell korlátozni a vonatok sebességét az egyik fővonalon

A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.

Mészáros Juli
közlekedés

Lázár János szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest rúgott ki az 1-es fővonalon történtek miatt

A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.

Molnár Kristóf
közlekedés

„Kilencre vagy fél tízre érek be? Pont leszarom” - elindult a vonatpótlás az 1-es fővonalon

Hétfőn megkezdődött az 1-es vasútvonal felújítása. Megnéztük, mi várta az ingázókat az első reggelen. Pótlóbuszunk nemcsak zsúfolt volt, hanem késett is, miközben egy állomást kihagyott.

Molnár Kristóf
közlekedés

„Sosem lehet tudni, hogy mi fog történni”

Egy hete kezdődött a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal felújítása. Olvasóink pozitív és negatív tapasztalatokról is írtak nekünk. Egy dologban egyetértettek: értékelik a vasutasok erőfeszítéseit.

Molnár Kristóf
közlekedés

Már a MÁV vezetői sem hiszik, hogy működik a vasút

A késések és a vasút állapota nem csak az utasoknak okoz bosszúságot: az osztrák vasút leszedte a budapesti szerelvényeket a nemzetközi hálózatról, és már a kínaiak is reklamálnak a kormánynál a MÁV miatt. Podcast a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnökével és a Magyar Közlekedési Klub elnökével.

Fórizs Mátyás
podcast