Két és fél hét hallgatás után először szólalt meg a BKK-bérletek ügyében Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter Debrecenben, buszok, villamosok és Kósa Lajos előtt tartott sajtótájékoztatót Papp László debreceni polgármesterrel. A helyszín és az időpont nem volt véletlen: 1849-ben, napra pontosan 175 éve ült össze az Országgyűlés Debrecenben, ekkor lett az alföldi város átmenetileg az ország fővárosa.
Lázár még tavaly szeptemberben beszélt arról, hogy második fővárossá fejlesztené Debrecent. Óriási infrastrukturális beruházásokat ígért: autópálya-hosszabbítást, a nyíregyházi kapcsolat erősítését és egy Szeged–Debrecen közötti közlekedési folyosó kialakítását. A lehetséges hatásokról ebben a cikkben írtunk.
A sajtótájékoztató első felében ezeket az ígéreteit fejtette ki. Nagyívű terveket vázolt fel. A kormány célja, hogy Magyarország legyen a legerősebb ország a Kárpátoktól délre, Debrecen pedig olyan városa az országnak, mint Németországnak Hamburg vagy München.
A BMW és a kínai befektetők megjelenése miatt a most 200 ezres város rövid időn belül 250 ezressé válhat, emiatt infrastrukturális beruházásokra van szükség. A kormány erre a feladatra 700 milliárd forintot költ el a 2024–2026-os költségvetési ciklusban. Ebben az összegben nincs benne a Debreceni Egyetem által fejlesztésre kért 250 milliárd forint.
Ahogyan szeptemberben, Lázár ezúttal is elmondta, hogy
Vagyis Debrecen előre megy, nem hátra – tette hozzá a miniszter.
Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!
Már előfizetőnk vagy?Ezt tartja Hódmezővásárhely egyik legnagyobb problémájának. Márki-Zay Pétert teljesen zakkant embernek nevezte.
Lázár János második fővárossá tenné Debrecent. Tény, Budapest mellé kell egy ellenpólus, Debrecen a hagyományai és az adottságai miatt adja is magát, de kik lesznek az újonnan beköltöző tízezrek? A vendégmunkások olyanná tehetik a város arculatát, amilyennek eddig a kormányzat, így Lázár János is riogatott. Ha meg vidékről csábítanak oda embereket, akkor kicsinálják Magyarországot.
Az építési és közlekedési miniszter azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon.
Lázár János a Budapest-bérlet jövőjéről azt mondta: elfogadják a BKK-bérletet, ha Budapest elfogadja a vármegye- és országbérletet a budapesti járatokon.
"Készpénz vagy kártya? Készpénz. Mindig."
Egy mondat közben levágott levélrészlettel próbálta bizonyítani az Index, hogy Budapest elutasította Lázárék ajánlatát az agglomerációs megállapodás meghosszabbítására. Valójában a minisztérium csak a 2022-es évet akarta elszámolni, az agglomerációs közlekedést pedig új tarifarendszerével képzeli el.