Lázár János: Mindegy, hogy Karácsony, Vitézy vagy az LMP, csak valaki fizessen

közlekedés

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!

Két és fél hét hallgatás után először szólalt meg a BKK-bérletek ügyében Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter Debrecenben, buszok, villamosok és Kósa Lajos előtt tartott sajtótájékoztatót Papp László debreceni polgármesterrel. A helyszín és az időpont nem volt véletlen: 1849-ben, napra pontosan 175 éve ült össze az Országgyűlés Debrecenben, ekkor lett az alföldi város átmenetileg az ország fővárosa.

Lázár János és Papp László
Fotó: Bankó Gábor/444

Debrecen előre megy, nem hátra

Lázár még tavaly szeptemberben beszélt arról, hogy második fővárossá fejlesztené Debrecent. Óriási infrastrukturális beruházásokat ígért: autópálya-hosszabbítást, a nyíregyházi kapcsolat erősítését és egy Szeged–Debrecen közötti közlekedési folyosó kialakítását. A lehetséges hatásokról ebben a cikkben írtunk.

A sajtótájékoztató első felében ezeket az ígéreteit fejtette ki. Nagyívű terveket vázolt fel. A kormány célja, hogy Magyarország legyen a legerősebb ország a Kárpátoktól délre, Debrecen pedig olyan városa az országnak, mint Németországnak Hamburg vagy München.

A BMW és a kínai befektetők megjelenése miatt a most 200 ezres város rövid időn belül 250 ezressé válhat, emiatt infrastrukturális beruházásokra van szükség. A kormány erre a feladatra 700 milliárd forintot költ el a 2024–2026-os költségvetési ciklusban. Ebben az összegben nincs benne a Debreceni Egyetem által fejlesztésre kért 250 milliárd forint.

Ahogyan szeptemberben, Lázár ezúttal is elmondta, hogy

  • a 47-es utat négysávosítani akarják Békéscsaba és Debrecen között,
  • korszerűsíteni akarják a nyíregyházi vasúti kapcsolatot, esetleg tramtrainnel,
  • a 4-es utat is négysávosítanák Nyíregyháza felé,
  • tovább fejlesztenék az M4-es autópályát.

Vagyis Debrecen előre megy, nem hátra – tette hozzá a miniszter.

Fotó: Bankó Gábor/444

A készpénzes fizetést 200 forinttal büntetik

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek

Lázár szerint semmi keresnivalója a városvezetésben annak, aki szerint két férfi nevelhet egy gyereket

Ezt tartja Hódmezővásárhely egyik legnagyobb problémájának. Márki-Zay Pétert teljesen zakkant embernek nevezte.

Czinkóczi Sándor
POLITIKA

Akár az Alföldet is elnéptelenítheti egy felduzzasztott Debrecen

Lázár János második fővárossá tenné Debrecent. Tény, Budapest mellé kell egy ellenpólus, Debrecen a hagyományai és az adottságai miatt adja is magát, de kik lesznek az újonnan beköltöző tízezrek? A vendégmunkások olyanná tehetik a város arculatát, amilyennek eddig a kormányzat, így Lázár János is riogatott. Ha meg vidékről csábítanak oda embereket, akkor kicsinálják Magyarországot.

Tóth-Szenesi Attila
belföld

Lázár János: Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformja készül

Az építési és közlekedési miniszter azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon.

Botos Tamás
közlekedés

Márciustól csak ország- és megyebérletek lesznek, minden más busz- és vonatbérletet megszüntetnek Lázárék

Lázár János a Budapest-bérlet jövőjéről azt mondta: elfogadják a BKK-bérletet, ha Budapest elfogadja a vármegye- és országbérletet a budapesti járatokon.

Haász János
belföld

Szijjártó beugrott Balázs Kickshez egy 75 ezres sneakerre!

"Készpénz vagy kártya? Készpénz. Mindig."

Haszán Zoltán
életmód

Az Index szerint Karácsonyék fúrták meg a Budapest-bérletet, de a minisztérium és a főváros levelezése egész mást mutat

Egy mondat közben levágott levélrészlettel próbálta bizonyítani az Index, hogy Budapest elutasította Lázárék ajánlatát az agglomerációs megállapodás meghosszabbítására. Valójában a minisztérium csak a 2022-es évet akarta elszámolni, az agglomerációs közlekedést pedig új tarifarendszerével képzeli el.

Molnár Kristóf
közlekedés