„Több pénzt csináltunk Kínában, mint isten”
– állítólag így jellemezte egy meg nem nevezett nyugati autóipari vezér nemrégiben, hogy milyen aranyéletük volt a nagy amerikai és európai autógyáraknak a távol-keleti országban.
Ennek a jelek szerint vége. Az autós iparág valaha volt legnagyobb átalakulásában van éppen, sorra érkeznek a történelmi hírek. A világ egyik legnagyobb cége, a Volkswagen először jutott el arra a pontra, hogy német gyáregységeket kellene bezárnia, miközben Kínában több elektromos autót (electric vehicle, EV) adtak el, mint hagyományosat.
A korszak, amelynek vége van, még 2000 előtt kezdődött. A nagy gyárak a Volkswagentől a GM-ig akkor tették be a lábukat Kínába, ahol az ott megszokott és kötelező struktúrák szerint helyi (állami) cégekkel együttműködve kezdtek bele a gyártásba. A nagy fellendülés a 2000-es években jött el, miután Kínában egyre szélesedett a középréteg, amely megengedhette magának az autózás luxusát.
Ezt az sem változtatta meg, hogy Kína egy idő után rájött, soha nem lesz képes konkurálni a belső égésű motorok terén a klasszikus autógyárakkal, úgyhogy elkezdte önteni a pénzt a helyi elektromosautó-iparba. Az ott élők egy ideig még ekkor is inkább a világmárkák hagyományos motorjait választották.
Aztán jött a Tesla.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Olyanra készül a Volkswagen, ami még sosem történt a cég 87 éves történetében: költségcsökkentési okokból két németországi gyárát is bezárná, egy nagy autógyárat és egy alkatrészelőállító üzemet.
És 25 százalékos vámot a kínai acél- és alumíniumbehozatalra. Az Európai Bizottság egy hete a kínai gyártású Teslákra kivetett vám csökkentését javasolta az EU-ban.
Az Európai Bizottság júliustól emelne a Kínából érkező elektromos autók vámján, hogy kompenzálja a mesterségesen alacsonyan tartott árakat.
20,8 százalékról 9 százalékra.
A BYD igazgatótanácsa 224 tárgyalási fordulót követően döntött úgy, hogy Magyarországon építkezik.