Miután Lázár János két lábbal beleszállt a Vonatinfó pótlására kifejlesztett Holavonat.hu-ba, a szolgáltatás fejlesztői hétfő éjjel leállították az oldalt. Közben azonban megjelent egy újabb alternatíva a késések követésére, a Vonatterkep.hu.
A dominót Lázár indította el hétfő esti posztjával. Azt írta, hogy az utastájékoztatásra „a politikai haszonért a magyar vasutat (és vasutasokat!) fikázó, fanatikus tisza-aktivisták és a fanatikus hobbivasutasok vonatfigyelő oldala” a legveszélyesebb. Bár nem nevezte nevén, egyértelműen a vasárnap lefejlesztett Holavonat.hu-ra gondolt, amit adathalász oldalnak is nevezett.
Lázár támadása után nem sokkal leállították a Holavonat.hu-t. Az oldal fejlesztői azt írták, nem értenek egyet a miniszter kijelentéseivel, mert adatot sem lopnak és túlterheléses támadást sem hajtottak végre. Emellett politikai motivációjuk sem volt, magukat hobbivasutas informatikusoknak tartják. Mindezek ellenére azonban úgy döntöttek, hogy a politikai retorziók elkerülése érdekében leállítják az oldalt.
Azonban hiába fenyítette be Lázár a Holavonat.hu-t, továbbra is maradt alternatíva azok számára, akiket érdekel a vonatok késése. A Vonatterkep.hu ugyanis ugyanolyan térképes formában mutatja a vonatokat, mint a szombaton leállított Vonatinfó és a Holavonat.hu. Bár az oldalon nincs erről szóló tájékoztatás, a szolgáltatás biztosan nem áll kapcsolatban a MÁV-val.
A járatokat színes pöttyök jelzik a térképen. A vonatokat 5 percnél kevesebb késés esetén zöld, 6-14 perc közötti késés esetén sárga, 15-59 perc közötti késés esetén narancssárga, 60 percnél több késés esetén pedig piros szín jelöli.
Az alternatív vasúti térképek azután kezdtek megjelenni, hogy a vonatok mozgásának követésére használt Vonatinfót szombat reggel leállították. Ezután jelent meg a lelkes fejlesztők által összerakott Holavonat.hu. A Vonatinfó leállítása azért volt váratlan, mert a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt június 14-én még a szolgáltatásra hivatkozva próbálta terelni a szót egy másik, vonatkövető térkép leállításáról.
Hegyi azt írta, hogy a „több médiumban megjelent téves információ” ellenére a vonatok késéseit továbbra is lehet követni, azokat ugyanis a Vonatinfó rendszerében vezetik. De azzal is büszkélkedett, hogy korábban ő intézte el, hogy a Vonatinfó minden internetképes eszközről elérhető legyen.
Szerinte az utasok és a vasutasok érdekében is egyetlen helyes döntése maradt Lázárnak: bocsánatot kérni, majd lemondani.
Pedig a MÁV vezérigazgatója június 14-én még a Vonatinfóra hivatkozva próbálta szőnyeg alá söpörni a másik vonatkövető rendszer leállásáról szóló híreket.
Az oldal nem hivatalos és nem áll kapcsolatban a MÁV-val.
Az oldalon karbantartást végeznek.